همشهری آنلاین: در میان فشارهای آمریکا بر کشورهای مختلف جهت قطع روابط تجاری با ایران، یک مقام ارشد دولت هند اعلام کرد که روابط این کشور با تهران همچنان به قوت خود باقی است و تحت تاثیر کشور سوم قرار نخواهد گرفت .

هند: روابط با ایران تحت تاثیر هیچ کشور سومی قرار نمی گیرد

نشریه " تایمز او ایندیا" نوشت: "وی مرادیلهاران" مشاور وزیر امور خارجه هند در پارلمان این کشور گفت: روابط دهلی نو با تهران تحت تاثیر هیچ کشور سومی قرار نمی گیرد و این روابط ادامه دارد.

این درحالی است که دکتر "علی چگنی" سفیر جمهوری اسلامی ایران دیروز (چهارشنبه) اعلام کرده بود که ایران می تواند دسترسی و امنیت انرژی هند را به صورت مقرون به صرفه تامین کند.

سفیر ایران برای ادامه تجارت نفت میان ایران و هند گفت: دو کشور می توانند برای دور زدن تحریم های آمریکا از روش هایی مانند معامله کالا به کالا، مکانیسم های استفاده از "روپیه" و ارزهای اروپایی استفاده کنند.

پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای در ماه مه، این کشور به سایر دولتها فشار وارد کرده تا واردات نفت خود از ایران را متوقف کنند.

هند اعلام کرده است که بر اساس سه عامل امنیت انرژی، برآوردهای تجاری و منافع اقتصادی در خصوص واردات نفت از ایران تصمیم گیری خواهد کرد.

ایران پس از عربستان و عراق سومین کشور بزرگ صادر کننده نفت به هند است. هند در طول ۱۲ ماه که از مارس سال گذشته آغاز شده، حدود ۲۲.۶ میلیون تن نفت خام از ایران وارد کرده است.

کد خبر 446454

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha