همشهری آنلاین: چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده اختلاس گروه بین المللی «گریس بند» به ریاست قاضی صلواتی رئیس شعبه چهارم بندهای مفاسد اقتصادی برگزار شد.

دادگاه انقلاب

ایرنا نوشت: در ابتدای این جلسه حسن هاشمی فردی که هم جزو مالباختگان و هم متهمان این پرونده است، به دفاع از خود پرداخت.

وی گفت: بنده به همراه خانواده و اقوام مبلغ ۹ میلیارد تومان در این شرکت سرمایه گذاری کرده ایم و امروز به علت غفلتی که انجام دادم، هم با عنوان مالباخته و هم به عنوان متهم در این دادگاه حضور دارم. دفاع خاصی ندارم و تابع قوانین هستم.
در ادامه محسن ثابت قدم به عنوان یکی دیگر از مالباختگان و همچنین متهمان پرونده گریس بند گفت: هم مال را باخته ام و هم آبرویم را از دست داده ام.
وی در پاسخ به سوال قاضی صلواتی که از وی پرسید چه زمانی متوجه شدید که شرکت دیگر نمی تواند به تعهداتش عمل کند، گفت: از تیر ماه ٩۴ متوجه شدم و تلاشم را برای بازگرداندن سپرده های خود و اقوام آغاز کردم.

در ادامه رسیدگی به پرونده اعضای گروه، ابراهیم مختاری از مالباختگان و متهمان در آخرین دفاعیات خود گفت: چند سال روی طرح کشت صنعتی گندم مطالعه کردم، و قرار شد با حمایت خانم هاشمی این طرح را در قزاقستان اجرایی کنیم و به همین منظور در سال ٩۴ به این کشور سفر کردیم.

مختاری افزود: طرح مذکور مورد پذیرش مقامات استانی کشور قزاقستان قرار گرفت و بعد از این مرحله بود که به عنوان مدیرعامل شرکت مذکور انتخاب شدم و امیدوار بودم که از کشت گندم بتوانیم سود سپرده گذاران را پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: ناگهان همه چیز به هم خورد و من مجبور شدم از محل دارایی های خود بخشی از طلب بدهکاران را پرداخت کنم

در ادامه جلسه دادگاه، محسن ثابت قدم یکی دیگر از شاکیان و هم متهم گفت: از خانم هاشمی در مورد آینده شرکت سوال کردم که با صراحت به من گفت شرکت تا سال ١۴٠٠ به فعالیت های خود ادامه خواهد داد

وی در پاسخ به سوال قاضی صلواتی درباره آقای محمودی گفت: من هرگز ایشان را ندیده ام و نمی شناسم البته نمی توانم با قاطعیت بگویم چنین فردی وجود ندارد اما به نظرم پول کلاه به کلاه شده یعنی از حسابی به حساب دیگر جابجا شده و قرار است با «محمودی خیالی» بر آن سرپوش گذاشته شود.

در ادامه وکیل تسخیری خانواده هاشمی در آخرین دفاع از موکلان خود گفت: این افراد در اخلال اقتصادی مشارکت نداشته اند بلکه تنها در جذب سرمایه سپرده گذاران سهیم هستند، بنابراین اتهام این افراد قانونا مشارکت جزء در جذب سرمایه برخی سپرده گذاران است و عنوان اتهامی آنان باید اصلاح شود.

این وکیل مدافع گفت: همچنین خانم هاشمی بر اساس کیفرخواست مسوولیت تمامی اقدامات شرکت را پذیرفته و اعلام کرده که هیچ فرد دیگر ی نقش نداشته است.

وی افزود: در مورد دو نفر دیگر از متهمان به نام های ابوالفضل و حسن هاشمی گفت: این دو نفر هیچ نقشی در جذب ۶٩ میلیارد تومان مورد نظر نداشته واگر تخلفی داشتند خارج از پرونده است، به همین دلیل تقاضای آزادی آنان را دارم.

متهم مریم هاشمی در آخرین دفاعیات خود گفت: مبلغ بدهی ۶٩ میلیارد تومان درست نیست با پول‌هایی که پرداخت شده فکر کنم کمتر از ۴٠ میلیارد باشد.

وی همچنین از قاضی صلواتی درخواست کرد که حتماً آقای احمد بهشتی به دادگاه فراخوانده شود چون خیلی از حقایق روشن خواهد شد.

متهم همچنین گفت: شخصی بنام عبدالله زاده به من مراجعه کرد و گفت شما را اشتباهی گرفتند و با ۵ میلیارد وثیقه امکان آزادی مشروط وجود دارد و من از این شخص شکایت کردم و انتظار دارم دادگاه به آن رسیدگی کند.

در ادامه محمد هاشمی در دفاع از خود گفت: پرداخت چک از جانب من به سپرده گذاران نشانه حسن نیت من بوده و من هیچ نیاز مالی نداشتم و مردم با میل خود سپرده هایشان را در اختیار من قرار دادند.

کد خبر 446435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha