همشهری‌آنلاین: پیروز حناچی در حاشیه جلسه چهارشنبه ۱۲ تیر هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره حساسیت برخی مسئولان نسبت به مسئله زیست شبانه در تهران اظهار کرد: زیست شبانه یعنی همان‌طور که شهر در روز زنده است در شب هم زنده باشد، نه به آن معنا که تمام مغازه‌ها باز باشد.

حناچي

پیروز حناچی ادامه داد: در سایر کشورها که شهرهای آنها زیست شبانه دارند این‌گونه نیست که همه مغازه‌ها یا مراکز باز باشد و مثلاً فروشگاه‌های زنجیره‌ای باز است یا در شب نورپردازی می‌شود برای این‌که زیبایی شهر دیده شود. با این نگاه به مسئله، حساسیت‌ها نسبت به زیست شبانه کم خواهد شد.

به گزارش ایسنا، شهردار تهران در ادامه درباره تلاش‌های شهرداری برای تأمین واگن‌های مترو برای توسعه حمل و نقل عمومی بیان کرد: تمام تلاش ما در این زمینه این است که هم منابع تأمین کنیم و هم ظرفیت‌های داخل را فعال کنیم. در همین راستا هفته گذشته قراردادی با معاونت علمی ریاست جمهوری داشتیم که هدف آن داخلی سازی تولید واگن‌های متروست. همچنین درگیر هستیم تا منابع مالی نیز تأمین کنیم که البته این کار در شرایط تحریم کار سختی است.

حناچی همچنین گفت: قرارداد تأمین ۵۰۰ دستگاه مینی بوس فیات را بسته‌ایم که بخش خصوصی آن را تأمین می‌کند. در حال بازسازی اتوبوس‌های دو کابین نیز هستیم که در خطوط BRT استفاده می‌شود.

کد خبر 446384

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha