رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی از عدم استقبال بخش خصوصی برای جذب نیروهای فارغ‌التحصیل کشاورزی استان برای اجرای طرح کارورزی انتقاد کرد.

بی‌مهری بخش خصوصی به فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی

به گزارش همشهری، «شهرام شفیعی» گفت: وظایف سازمان ما بسترسازی حضور فارغ‌التحصیلان کشاورزی در عرصه‌های تولید در تمام گرایش‌های مختلف و کمک به افزایش بهره‌وری و امنیت غذایی است. ما بازوی فنی و اجرایی جهاد کشاورزی هستیم. از جمله وظایف ما اجرای تعدادی کارسپاری از طریق دستگاه‌های دولتی است. عمده‌ترین صدور مجوز بخش‌های کشاورزی اعم از طیور، دام و قارچ با سازمان نظام مهندسی هم از سوی ما انجام می‌شود. البته تمام بخش‌های صدور پروانه در جهاد  کشاورزی الکترونیکی انجام می‌شود و کارشناسان ما مدارک آنها را ثبت می‌کنند. سیستم به شکلی آماده شده که در صدور مجوز، ارباب رجوع درگیر حضور در ادارات نباشد.

شفیعی درباره مشکلات طرح کارورزی عنوان کرد: ما نمی‌توانیم بخش‌خصوصی را متقاعد به استفاده از فارغ‌التحصیلان بکنیم. تمهیدات برای طرح کارورزی اندیشیده شده، اما از آن استقبال چندان خوبی به عمل نمی‌آید. ۱۲۰۰ فارغ‌التحصیل کشاورزی تاکنون نام خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند، اما تنها ۵۰ نفر از آنها جذب شده‌اند. این مسئول تاکید کرد: ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان ما لیسانس، ۲۵ درصد فوق‌لیسانس و ۵ درصد مدرک دکتری دارند که عضو سازمان شده‌اند. در بین کل اعضا نیز ۳۵ درصد جویای کار هستند.

کد خبر 446314

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha