مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مطالعات جدید محققان امپریال کالج لندن نشان می‌دهد، عفونت‌های پوستی باکتریایی از جمله سلولیت و آبسه از عوارض تجمع آهن اضافی در بدن است.

آهن

به گزارش ایرنا به نقل  از مدیکال نیوز، آهن یک عنصر حیاتی برای تولید خون در بدن است. حدود ۷۰ درصد آهن بدن در سلول‌های قرمز خون و سلول‌های عضلانی وجود دارند که به ترتیب هموگلوبین و میگلوبین نامیده می‌شوند. آهن نقش کلیدی در تولید هموگلوبین دارد، این پروتئین مسئول حمل اکسیژن از ریه به بقیه اندام‌هاست. رفع خستگی، تقویت سیستم ایمنی، بهبود قدرت عضلانی و جلوگیری از بروز آنمی، تنها بخشی از وظایف آهن است. آنمی به حالتی گفته می‌شود که در آن سلول‌های خونی کافی برای تأمین اکسیژن موردنیاز بدن وجود ندارد.

خستگی، ضعف، تنگی نفس و سرگیجه بخشی از عوارض کمبود آهن در بدن هستند.

به گزارش سازمان جهانی بهداشت، در حال حاضر حدود ۱.۶۲ میلیارد نفر در سراسر جهان به کمبود آهن مبتلا هستند.

گرچه آهن برای بدن ضروری است، ولی مقدار بیش از حد آن نیز می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد. مطالعات قبلی نشان داد آهن اضافی در بدن می‌تواند منجر به دیابت، بیماری‌های کبد و مشکلات قلبی شود. مطالعات جدید محققان امپریال کالج لندن نشان می‌دهد عفونت‌های پوستی باکتریایی از جمله سلولیت و آبسه از عوارض تجمع آهن اضافی در بدن است. در واقع آهن برای بقا و رشد میکروارگانیسم‌هایی مانند باکتری‌ها ضروری است.

محققان معتقدند تمام مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری باید به قدر کفایت در بدن وجود داشته باشند و تجاوز آن از میزان نرمال، می‌تواند خطر ساز باشد.

نتایج این مطالعه در نشریه PLOS Medicine منتشر شده است.

کد خبر 446264

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha