همشهری آنلاین: به دنبال لرزش های غیرطبیعی بدن صدراعظم آلمان در روزهای گذشته، روزنامه دیلی میل روز دوشنبه نوشت: سرویس های جاسوسی جهان بشدت به دنبال پرونده پزشکی مرکل برای پی بردن به بیماری وی هستند.

آنگلا مركل

به گزارش ایرنا، این روزنامه انگلیسی افزود: مرکل شصت و چهار ساله که اخیراً پس از پرواز بلند مدت به اوزاکای ژاپن (حدود ۲۲ ساعت) در نشست گروه ۲۰ شرکت یافته، آنچنان حضور چشمگیری در این نشست نداشت.

دفتر مرکل نخستین لرزش جسمی صدر اعظم آلمان را در هفته گذشته به دلیل کمبود آب بدن و دومین لرزه را به دلیل مسائل روانی ناشی از نخستین لرزش عنوان کرد.

مرکل روز پنجشنبه گذشته در دیدار با «فرانک والتر اشتاینمایر» رئیس جمهوری آلمان لرزش بدنی محسوسی داشت؛ به طوری که وی مجبور شد برای جلوگیری از لرزش بیشتر، دست‌هایش را نگه دارد.

روزنامه بیلد آلمان برای نخستین بار در همین زمینه نوشت: سرویس های جاسوسی جهان از توضیحات دفتر مرکل قانع نشده و به دنبال دسترسی به سوابق پزشکی وی هستند تا علت اصلی را کشف کنند.

صدراعظم آلمان نیز در پاسخ به علت لرزش های جسمانی اش گفت: من مطمئن هستم که این واکنشها درست همانطور که رخ داده، ناپدید خواهند شد.

مرکل همچنین در پاسخ به خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا وی برای درمان این لرزه ها به پزشک مراجعه کرده است، افزود: من مشکلی برای گزارش دادن به پزشک ندارم.

با افزایش شایعات در روزنامه ها، سخنگوی دولت آلمان گفت: مرکل در آینده هیچیک از دیدارهای خود را لغو نخواهد کرد و وضع سلامت وی خوب است.

آنگلا مرکل قدرتمندترین زن جهان خوانده شده و از سال ۲۰۰۵ به عنوان صدراعظم آلمان مشغول به خدمت است. او همچنین از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ رهبر  حزب راست میانه اتحادیه دموکراتیک مسیحی (CDU) بوده است.

مرکل همچنین به عنوان رهبر واقعی اتحادیه اروپا، قوی‌ترین زن در جهان و توسط بسیاری از مفسران به عنوان رهبر جهان آزاد به طور گسترده‌ای توصیف شده است.

کد خبر 446258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha