همشهری آنلاین: نخستین روز از صد و سی و سومین دوره قدیمی‌ترین و معتبرترین رقابت‌های تنیس دنیا با پیروزی تنیسور ۱۵ ساله بر قهرمان پنج دوره ویمبلدون و چند شگفتی دیگر به پایان رسید.

كوري گاف تنيسور 15 ساله آمريكايي در ويمبلدون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌اس‌پی‌ان، وینس ویلیامز ۳۹ ساله که آخرین بار در ۲۰۰۸ قهرمان ویملبدون شده بود، در دور نخست رقابت‌های ۲۰۱۹ با کوری گاف ۱۵ ساله بازی کرد و در کمال شگفتی در دو دست پیاپی به او باخت. بازی این دو تنیسور آمریکایی ۷۹ دقیقه طول کشید و گاف در دست پیاپی با نتیجه مشابه شش بر چهار حریف کهنه‌کار خود را از پیش رو برداشت تا در دور دوم به رویارویی حریفی ۲۹ ساله از اسلواکی برود.

گاف که تنیسور شماره ۳۱۳ دنیاست، در بازی با تنیسور شماره ۴۴ برای نخستین بار وارد زمین یکی از چهار گرند اسلم تنیس شد و حریفی را برد که وقتی هنوز به دنیا نیامده بود، چهار قهرمانی گرند اسلم در کارنامه داشت. وینس دومین بار در ۲۲ سال اخیر در دور اول ویملبدون از گردونه رقابت کنار رفت و البته فراموش نکرد برای رقیب نوجوان خود در ادامه این ویملبدون ۲۰۱۹ موفقیت آرزو کند. گاف جوان‌ترین تنیسور حاضر در یک گرند اسلم از سال ۱۹۶۸ تا امروز است.

دیگر شگفتی دور اول ویملبدون امسال کنار رفتن نائومی اوساکای ژاپنی بود که در یک ساعت و ۳۶ دقیقه به یولیا پوتینتسوا از قزاقستان باخت. بخت دوم قهرمانی در ویمبلدون ماه گذشته هم به حریف ۲۴ ساله خود در بیرمنگام باخته بود و نتوانست به روند قهرمانی‌هایش پس از بالا بردن جام‌های اوپن آمریکا و اوپن استرالیا ادامه دهد. پوتینتسوا با نتایج هفت بر شش و شش بر دو بر حریف ۲۱ ساله ژاپنی پیروز شد.

در بخش مردان، الکساندر زورف آلمانی و بخت شماره شش قهرمانی در چهار دست به یری وسلی از جمهوری چک باخت و حذف شد. وسلی ۲۵ ساله مرد شماره ۱۲۴ تنیس دنیاست و زورف ۲۲ ساله را بسیاری از کارشناسان آینده تنیس حرفه‌ای می‌دانند. استفانوس تسیتسیپاس یونانی و ۲۰ ساله هم دیگر حذف‌شده بزرگ روز اول بود که سه بر دو به توماس فابیانو از ایتالیا باخت تا راه نوواک جوکوویچ برای رسیدن به بازی نهایی در این سوی جدول هموارتر شود.

کد خبر 446245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha