همشهری آنلاین: نیمی از ۸۴۲ عضو تازه آکادمی اسکار را زنان و ۲۹ درصد این فهرست را افراد رنگین‌پوست از ۵۹ کشور سراسر جهان تشکیل می‌دهند.

جايزه اسكار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، آکادمی اسکار در ادامه سیاست‌های ضدتبعیض خود امسال از ۴۲۱ زن فعال در بخش‌های مختلف صنعت سینمای جهان برای عضو شدن در آکادمی دعوت کرد. آمار زنان عضو آکادمی اسکار تا سال ۲۰۱۵ حدود ۲۵ درصد بود که در چهار سال اخیر به ۳۲ درصد افزایش یافته است. اسکار بیش از ۱۰ هزار عضو دارد.

با افزوده شدن ۲۹ درصد عضو رنگین‌پوست (حدود ۲۴۴ نفر) در سال ۲۰۱۹، آمار اعضای رنگین‌پوست آکادمی اسکار به ۱۶ درصد رسیده که هشت درصد بیش از آمار سال ۲۰۱۵ است. از میان ۸۴۲ عضو تازه، ۲۱ نفر پیش‌تر برنده اسکار شده و ۸۲ نفر هم نامزد دریافت این جایزه بوده‌اند. در کارنامه اعضای تازه ۸۵ مورد نامزدی اسکار هم به چشم می‌خورد و در ۱۰ بخش از جمله کارگردانی، مستند، تهیه‌کنندگی و نویسندگی تعداد زنان بیش از مردان بوده است.

پس از سال ۲۰۱۵ که هشتگ اعتراضی #اسکارکاملاسفید در واکنش به غیبت معنادار نامزدهای رنگین‌پوست در بخش‌های بازیگری و کارگردانی فراگیر شد، آکادمی اسکار به شدت از سوی فعالان صنعت سینما و افکار عمومی زیر فشار قرار گرفت. این ماجرا یک سال بعد در اسکار ۲۰۱۶ هم تکرار شد و از آن پس بود که روند افزایش تعداد رنگین‌پوستان و زنان در آکادمی شدت گرفت.

امسال رامی ملک نخستین بازیگر عرب‌تبار لقب گرفت که برنده اسکار بهترین بازیگر مرد می‌شود. روث ای کارتر به عنوان اولین سیاهپوست اسکار بهترین طراحی لباس را برد، ماهرشالا علی دومین بازیگر مرد تاریخ با بردن بیش از یک اسکار شد و هانا بیچلر هم به عنوان نخستین سیاهپوست در تاریخ آکادمی اسکار جایزه بهترین طراحی تولید را به دست آورد.

نکته جالب اینکه امسال شش نفر در بخش‌های مختلف برای عضو شدن در آکادمی اسکار دعوت شده‌اند که البته باید خودشان یک مورد را انتخاب کنند. لیدی گاگا، کریستوفر میلر، رادنی روثمان، جنیفر کنت، فیل لرد و آن فابینی این شش عضو تازه هستند.

ادل ادکینز یا همان ادل خواننده سرشناس، آنی لنوکس و جان لشر از جمله برندگان پیشین اسکار هستند که از پاییز امسال به جمع اعضای آکادمی اسکار می‌پیوندند.

کد خبر 446216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha