سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: آمارهای جدید نشان می‌دهد که سنگاپوری‌ها در سال ۲۰۱۸ علاقه بیشتری به مطالعه نسبت به سال‌های گذشته از خود نشان داده‌اند و مطالعه در میان مردم سنگاپور به محبوبیت قابل توجهی رسیده است.

علاقه سنگاپوري ها به كتابهاي الكترونيك

به گزارش خبرگزاری ایبنا به نقل از روزنامه استریتس‌تایمز نتایج مطالعات جدید از نرخ مطالعه در سنگاپور نشان می‌دهد که سنگاپوری‌ها بیشتر از قبل کتاب، مجله و روزنامه در هر دو فرمت کاغذی و الکترونیکی مطالعه می‌کنند.

 هیئت امنای کتابخانه ملی سنگاپور، این روند را تا حدی مرتبط به محبوبیت کتاب‌های الکترونیک در این کشور دانسته به طوری که در گزارش خود آورده که تعداد کتاب‌هایی الکترونیک به امانت گرفته‌شده از کتابخانه‌های سنگاپور در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل آن دو برابر شده و از یک‌ میلیون و نیم عنوان در سال ۲۰۱۷ به مرز سه میلیون کتاب در سال ۲۰۱۸ رسیده است.

طبق گزارش هیئت امنای کتابخانه ملی سنگاپور، هر شهروند سنگاپوری که در مترو به صفحه موبایل خود خیره شده، می‌توان حدس زد که به احتمال زیاد مشغول خواندن یک کتاب الکترونیکی است.

آمارهای منتشر شده هم چنین آشکار می‌کند که ۸۸ درصد از افراد بزرگسال و نوجوان بین ۱۳ تا ۱۹ سال سنگاپوری در طی سال گذشته میلادی، در مقابل ۸۰ درصد در سال  ۲۰۱۶، بیشتر از یک بار در هفته مطالعه داشته‌اند که شامل خواندن کتاب، مجله، روزنامه و مقاله‌های آنلاین می‌شود.

اطلاعات دیگر نیز حاکی از آن است که سنگاپوری‌ها  بیش از هر چیز، تمایل به خواندن اخبار در هر دو فرمت چاپی و الکترونیک دارند؛ به طوری که ۷۷ درصد از بزرگسالان در پاسخ به این نظرسنجی اعلام کرده‌اند بیش از یک بار در هفته اخبار را مرور می‌کنند و در میان نوجوانان نیز ۴۰ درصد گفته‌اند بیش از یک بار در هفته مقاله‌های خبری را مطالعه می‌کنند. این آمارها در سال ۲۰۱۸  نسبت به سال‌های گذشته تا ۹ درصد افزایش یافته است.

کریست شان، معاون بخش جوانان و نوجوانان کتابخانه ملی سنگاپور، علت محبوبیت کتب الکترونیکی را در تغییر فزاینده سبک زندگی نسل جدید و دیجیتالی شدن امور روزمره عنوان کرد که بر ذائقه آنان در انتخاب فرمت کتاب نیز تاثیر گذاشته است.

دولت سنگاپور نیز برنامه‌ها و فعالیت‌های متعددی را به منظور تشویق جوانان به مطالعه در نظر گرفته؛ از جمله اخیرا چالشی را تدارک دیده که افرادی که تا تاریخ ۸ سپتامبر از کتابخانه ملی، کتاب به امانت بگیرند، می‌توانند برنده جوایزی مثل تبلت و گوشی همراه شوند و و برنده اول نیز صاحب دو بلیط پرواز به سوی بریزبن، سومین شهر پرجمعیت استرالیا خواهد شد.

ایسواران، وزیر صنعت و تجارت سنگاپور نیز گفت که برنامه‌هایی شبیه به این رویداد، جزو اقدامات بلند مدت مهمی محسوب می‌شوند که می‌تواند مردم به ویژه قشر جوان‌ را به مطالعه و یادگیری تشویق کنند.

کد خبر 446213

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha