همشهری‌آنلاین: انصارالله بار دیگر در حملات پهپادی جدیدی فرودگاه بین‌المللی أبها در جنوب عربستان را هدف قرار داد که ائتلاف متجاوز سعودی این بار خیلی زود به وقوع این حمله اذعان کرد.

حمله پهپادي انصارلله به فرودگاه ابها

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، سخنگوی نظامی انصارالله یمن اعلام کرد، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن وابسته به انصارالله عملیات گسترده‌ای را به توسط پهپادهای خود علیه آشیانه‌های جنگنده‌ها در فرودگاه أبها ترتیب دادند.

یحیی سریع، سخنگوی نظامی انصارالله اظهار کرد: یگان پهپادی ارتش در ساعات اولیه صبح سه‌شنبه ۱۱ تیر آشیانه‌های جنگنده‌های مستقر در این فرودگاه را با پهپاد قاصف۲k هدف گرفت، این حمله منجر به توقف حمل و نقل هوایی در فرودگاه شد و فعالیت آن را فلج کرد.

او افزود: نظام سعودی هرگز با تداوم عملیات ما قادر نخواهد بود پروازها و حمل و نقل هوایی را به سمت فرودگاه‌های مورد هدف از سربگیرد.

مراکز نظارت هوایی می‌گوید، در پی این حمله هوایی به فرودگاه پروازهایی که از الدمام به سمت أبها می‌آمدند، ناگزیر شدند مسیر خود را به سمت فرودگاه بین‌المللی جده تغییر دهند.

رسانه‌های رسمی سعودی نیز به نقل از ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی وقوع این حمله را تایید کرده و مدعی شدند،‌ ۹ تن در فضاهای بیرونی فرودگاه زخمی شدند که هشت نفرشان سعودی و یک نفر هندی است.

انصارالله بارها قلب عربستان را با موشک‌های بالستیک و پهپادها نشانه رفته و در میان این اهداف ایستگاه‌ پمپاژ نفت وابسته به شرکت آرامکو در غرب ریاض و فرودگاه أبها و جازان (جیزان) قرار دارند.

کد خبر 446203

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha