سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳
۰ نفر

نسیم زمانی-  اصفهان- خبرنگار: تهدید سلامت افراد جامعه به دلیل کاهش مصرف لبنیات از موضوعات بسیار مورد تاکید کارشناسان است. بر اساس آمارهای موجود، افزایش نرخ این گروه از مواد غذایی به شدت سرانه مصرف را کاهش داده است.

سید ناصر موسوی لارگانی

دراین باره با «سید ناصر موسوی لارگانی»، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

  • نظر شما راجع به افزایش نرخ لبنیات در روزهای اخیر چیست؟

روند افزایش قیمت‌ها با درآمد مردم به‌ویژه قشر ضعیف جامعه همخوانی ندارد. دولت باید نظارت جامع بر فروش محصولات لبنی و پروتئینی اعمال کند تا مردم بیش از این از گرانی‌ها آسیب نبینند.

  • تاثیر این فرایند بر سلامت مردم تا چه میزان است؟

لبنیات یکی از نیازهای ضروری مردم است. اما افزایش نرخ فراورده‌های لبنی طی سال‌های اخیر، سبب حذف این کالای اساسی از سفره خانوارها شده و وضعیت سلامت جامعه اعم از کودکان و سالمندان را با چالش روبه‌رو کرده است. با این‌که لبنیات یکی از مواد غذایی ضروری برای بدن هر فرد است، متاسفانه با افزایش قیمت این فراورده‌ها، بسیاری از مردم قدرت خرید خود را از دست داده‌اند.

  • آیا افزایش نرخ لبنیات در این شرایط منطقی بود؟

در تعیین قیمت نهایی شیر، دامداران و تولیدکنندگان دلایل و توجیحات خاص خود را دارند، هزینه‌های جانبی نگهداری دام و گرانی نهاده‌های دامی و علوفه از جمله دغدغه‌ها و نگرانی‌های دامداران و علت تاکید آنها بر تعیین قیمت مناسب شیر است. اما باید توجه داشت که افزایش قیمت محصولات لبنی باید متناسب با قدرت خرید جامعه باشد.

  • وظیفه دولت در این میان چیست؟

سازمان‌های نظارتی مانند سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید قیمت کالاهای مختلف را با نظارت موثر کنترل کنند. در واقع کنترل و نظارت بر قیمت محصولات لبنی باید در سطح کارخانه تا توزیع و حتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام شود تا این فراورده‌ها با قیمت مصوب دولت به دست مصرف‌کننده برسد.

کد خبر 446155

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha