سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
۰ نفر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان، مشاهیر را سرمایه‌های فرهنگی و معنوی جامعه معرفی کرد و گفت: برگزاری کنگره مشاهیر کُرد ادای دین به هویت فرهنگی استان است و امیدواریم این کنگره به یک جریان فرهنگی تبدیل شود و موتور محرکه توسعه همه‌جانبه باشد.

بهرام نصراللهی‌زاده

به گزارش همشهری «بهرام نصراللهی‌زاده» با بیان این‌که توسعه فقط در ایجاد فضای فیزیکی و کار برای کارهای عمرانی خلاصه نمی‌شود، اظهار کرد: توسعه یک فرایند چندجانبه از نظر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است. وی اضافه کرد: مفاخر شناسنامه هویتی یک جامعه هستند و برگزاری کنگره مشاهیر کُرد یکی از کارهای مهم و زیربنایی در حوزه فرهنگی تلقی می‌شود و معرفی و تکریم نام‌آوران به عنوان الگوی موفق یک جامعه، نقش موثری در ایجاد فضای مثبت و روند رو به رشد جامعه دارد.  

نصراللهی‌زاده اظهار کرد: برگزاری این رویداد کلان فرهنگی در کردستان از آن جهت که توجه به مسائل هویتی ضروری است، بیش از پیش اهمیت دارد، چراکه در هیچ جامعه‌ای بدون طی کردن مراحل هویتی و شخصیت اجتماعی آن، انجام فعالیت‌های اقتصادی و فیزیکی صرف، بیشتر بزک کردن جامعه است.  

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با بیان این‌که سرمایه‌های فرهنگی زیربنای توسعه است، افزود: یک جامعه بانشاط و رو به رشد را جامعه‌ای معرفی کرد که در آن قبل از هر چیزی داشته‌های هویتی و فرهنگی به عنوان سرمایه اصلی مورد توجه قرار دهد.  وی گفت: فضای فرهنگی در استان تشنه چنین مراسمی بوده و برگزاری کنگره مشاهیر کُرد پاسخ به مطالبه جوی مردم و حس ارزشمند جامعه به داشته‌های فرهنگی خود است.

این مسئول افزود: برگزاری کنگره مشاهیر کُرد به عنوان یک جریان فرهنگی نظام‌مند باید تقویت شود و انتظار می‌رود برگزاری این کنگره به عنوان گام بزرگی برای همبستگی ملی ادامه داشته باشد، چراکه در جامعه کُردی، ایران فرهنگی فراتر از ایران سیاسی امروز است. نصراللهی‌زاده تاکید کرد: کنگره مشاهیر کُرد علاوه بر تقویت همبستگی، نگاه تمام کُردها دنیا را به سمت ایران معطوف می‌کند و به دیپلماسی منطقه‌ای ایران کمک می‌کند و این مهم می‌تواند جزو اقدامات ارزشمند این کنگره تلقی شود.  

کد خبر 446108

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha