همشهری‌آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که حضور نخبگان در انتخابات شورایاری باعث تحکیم ارتباط شورای شهر و محلات می‌شود، گفت: این انتخابات غیرسیاسی است و می‌تواند باعث افزایش سطح رفاه شهروندان شود.

شوراياري

محسن هاشمی‌رفسنجانی در گفت‌وگو با شهرنوشت با تاکید بر لزوم مشارکت شهروندان در انتخابات شورایاری‌ها اظهار کرد: اصولاً شهر با اداره به سبک «محله‌محوری» به سمت پویایی حرکت می‌کند و با توجه به این‌که شورایارها در محلات حضور دارند، می‌توانند کمک شایانی به انتقال واقعیت محلات به اعضای شورای شهر کنند.  

او ادامه داد: با توجه به این‌که انتخابات شورایاری‌ها غیرسیاسی و صرفاً شهری است، مشارکت در آن می‌تواند موجب افزایش سطح رفاه شهروندان شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اگر نخبگان محلات در انتخابات شورایاری‌ها شرکت کنند و حضورشان در راستای تحقق اهداف شورایاری باشد و اهداف غیر را پیگیری نکنند، برای محله مفید اثر خواهند بود و باعث تحکیم ارتباط شورای شهر با محلات می‌شوند.

هاشمی از تمام شهروندانی که نسبت به محله و شهر خود احساس مسئولیت می‌کنند درخواست کرد به عنوان کاندیدا در انتخابات شورایاری شرکت کنند تا با حضور این افراد شهر پویاتر شود.

رئیس شورای شهر تهران در پایان با اشاره به کاهش سن کاندیداها برای شرکت در انتخابات شورایاری‌ها توضیح داد: دانشجویانی که دارای معافیت تحصیلی هستند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند؛ این امر بیانگر آن است که راه برای حضور جوانان نخبه در شورایاری محلات باز شده‌است.

کد خبر 446074

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha