دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

اشرف شفیعی- تبریز- خبرنگار: با ورود به دومین فصل سال و شروع گرما در آذربایجان شرقی، مصرف برق در بسیاری از شهرهای این استان، به‌ویژه تبریز، با حجم بالای مصرف روبه‌رو شد. به همین دلیل طی روزهای اخیر، به دستور استاندار، ساعت کاری ادارات در تبریز یک ساعت به عقب کشیده شد و حالا مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق این شهر در مورد میزان تاثیرگذاری آن می‌گوید.

عادل کاظمی

«عادل کاظمی» بیان می‌کند: در هفته‌های اخیر افزایش مصرف برق در تبریز چندان قابل توجه نبود اما در روزهای گذشته، به دنبال افزایش گرمای هوا، مصرف برق در تبریز بیش از حد انتظار افزایش پیدا کرد و به حدود ۸۰ مگاوات بیش از حد مجاز مصرف رسید.وی درباره ساعات بیشترین مصرف برق تبریز می‌گوید: اوج مصرف برق از ساعت ۱۲ ظهر شروع می‌شود و تا ساعت ۴ عصر ادامه دارد. در این ۴ ساعت ادارات و واحدهای صنعتی بزرگ هم در مصرف برق سهیم هستند. بیشترین مصرف هم در این ۴ ساعت متعلق به یک تا ۲ بعد از ظهر است.

کاظمی درباره تصمیم اخیر استانداری برای عقب کشیدن ساعت کاری ادارات و تاثیر آن بر کاهش مصرف برق تبریز اظهار می‌کند: با این تصمیم، در روزهای اخیر شاهد کاهش قابل ملاحظه‌ مصرف برق بودیم. البته صنایع هم همکاری خوبی داشتند. در حال حاضر از وضعیت هشدار به وضعیت سبز در مدیریت مصرف برق تبریز رسیده‌ایم.گفتنی است، در تبریز ۹۶۰ هزار مشترک خانگی و تجاری و ۸ هزار واحد صنعتی وجود دارند. به این تعداد باید بیش از هزار مشترک اداری پرمصرف را هم اضافه کرد که برای مقابله با گرمای تابستان کولرهای بزرگی را به کار می‌گیرند و حجم زیادی از برق را مصرف می‌کنند.

کد خبر 446022

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha