مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
۰ نفر

فاطمه هاشمی نیک-  شیراز- خبرنگار: در شرایطی که مشکلات اقتصادی به دغدغه اصلی مردم تبدیل شده است، توجه به تولید و حمایت از تولیدکنندگان به‌خصوص در بخش صنعت ضرورت بیشتری دارد.

امید به رونق تولید در فارس

اتاق بازرگانی فارس به عنوان پارلمان بخش خصوصی برای برون‌رفت از این مشکلات طی سال‌های اخیر برنامه‌ریزی و تمهیدات متعددی داشته که حتی برخی از این اقدامات در سطح کلان و کشوری بوده است. این اتاق با تشکیل کمیسیون صنعت و رونق تولید با حضور مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی فارس تلاش دارد موانع تولید را در فارس شناسایی و رفع کند.

  • حمایت‌های امیدوار کننده

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس از تولید به عنوان پاشنه آشیل اقتصاد کشور یاد می‌کند و می‌گوید: برای پیگیری و رفع مشکلات بخش تولید و فعالان صنعتی استان در بین مقامات استانی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برنامه‌ریزی‌های قابل‌ملاحظه‌ای شده است. «جمال رازقی» با اشاره به این‌که حمایت از تولیدکنندگان استان به‌ویژه در بخش صنعت بسیار امیدوارکننده است می‌افزاید: تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران به دلیل بخش‌نامه‌های متناقض و سیاست‌گذاری‌های نادرست در حوزه اقتصاد از ادامه فعالیت باز می‌مانند.

وی با بیان این‌که امسال بخش خصوصی در بخش تولید، افزایش ۳۰ درصدی رشد وزنی صادرات و تعداد صادرکنندگان را پیش‌بینی کرده است ادامه می‌دهد: امیدواریم با مساعدت مسئولان ملی و استانی بتوانیم موانع تولید را تا حد امکان برطرف کنیم.  رازقی تاثیر تحریم‌ها را در بخش تولید کشور کمتر از مشکلات داخلی می‌داند و می‌گوید: ۷۵ درصد از مشکلات تولید در اقتصاد کشور ناشی از تصمیمات نادرست در حوزه سیاستگذاری است که این مهم باید به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد و رفع شود.

  • کمیسیون صنعت و رونق تولید

این فعال اقتصادی بر اهمیت برگزاری جلسات کمیسیون صنعت و رونق تولید در دور نهم اتاق بازرگانی با حضور مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی استان تاکید می‌کند و می‌گوید: در هیات نمایندگان دوره نهم ۱۵ کمیسیون مصوب شده است که طی فراخوان از اعضای اتاق برای عضویت در هر یک از کمیسیون‌ها دعوت کرده‌ایم.

رزاقی اضافه می‌کند: با توجه به مشکلات بخش صنعت و اهمیت تولید در اقتصاد کشور، ایجاد کمیسیون صنعت و رونق تولید در استان ضرورت داشت که البته شاهد استقبال خوب فعالان اقتصادی فارس برای عضویت در این کمیسیون نیز بودیم. وی اعتقاد دارد که خروجی کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی در گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، شورای پژوهش و مرکز آموزش‌های اتاق نقش غیرقابل‌انکاری دارد. رازقی با اشاره به این‌که کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی به تصمیم‌گیران کلان استان کمک می‌کند ادامه می‌دهد: کمیسیون‌های تخصصی بازوی مشورتی بخش‌های مختلف به شمار می‌روند و این امکان را به وجود می‌آورند که اتاق بازرگانی نقش مشورتی خود را به‌خوبی ایفا کند.

  • اولویت‌بندی مشکلات

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نیز از ایجاد کمیسیون‌های تخصصی در اتاق بازرگانی ابراز خرسندی می‌کند و می‌گوید: برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت و تشکیل اتاق فکر با حضور فعالان اقتصادی استان در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار دارد. تشکیل کمیسیون تخصصی صنعت و رونق تولید در اتاق بازرگانی می‌تواند در این زمینه یاری‌دهنده و راه‌گشا باشد.

«حمیدرضا ایزدی» با اشاره به تعامل فعالان اقتصادی و مسئولان استان اضافه می‌کند: در بخش‌های مختلف اقتصادی فارس بین مسئولان و فعالان اقتصادی همگرایی مناسبی وجود دارد که باید از این فرصت برای رونق تولید در استان به بهترین شکل ممکن بهره برد. وی از حضور فعال خود در کمیسیون تخصصی صنعت و رونق تولید اتاق بازرگانی خبر می‌دهد و می‌افزاید: بخش صنعت در استان با محدودیت و تنگناهای متعددی دست و پنجه نرم می‌کند و برای خروج از این وضعیت لازم است با اولویت‌بندی و تمرکز بر چند موضوع در مسیر رفع مشکلات بکوشیم.

  • حمایت دولت از تولید

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری به وضعیت نگران‌کننده تولید در کشور اشاره می‌کند و می‌گوید: تنها راه نجات اقتصاد کشور توجه به تولید است. با تحقق شعار رونق تولید می‌توانیم در بخش اقتصاد شاهد تحول و بهبود شرایط باشیم. «کریم عربی» فضای نامساعد تولید در برخی بخش‌ها را ناشی از نبود شرایط مناسب می‌داند و می‌افزاید: اگر بخواهیم در بخش اقتصاد به نتایج مثبت دست یابیم، باید فضای تولید را در استان برای حضور فعالان این عرصه مناسب کنیم تا تولیدکنندگان بتوانند فعالیت خود را با سهولت انجام دهند.

وی با تاکید بر این‌که تلاش و تمرکز مسئولان بخش دولتی حمایت از تولید است اضافه می‌کند: امسال که رونق تولید نام‌گذاری شده است، حمایت از تولید و فعالیت‌های اقتصادی را در اولویت قرار داده‌ایم و در این زمینه از هیچ گونه اقدام و حمایتی دریغ نخواهد شد. عربی تصمیم‌سازی را از وظایف کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی برمی‌شمارد و می‌گوید: کمیسیون تولید و صنعت اتاق بازرگانی باید با کارشناسی‌های دقیق، جزئی و گویا، معضلات بخش صنعت و واحدهای تولیدی را برای تصمیم‌گیری به مسئولان ارائه کند.

کد خبر 446017

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha