مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه گفت: در حال حاضر ۱۴۰۰ واگن در تهران داریم که تمام آن‌ها فعال نیست و بخشی برای تعمیر و نوسازی به حالت استندبای درآمده است و خطوط مترو تهران به هزار واگن نیاز دارد.

مراسم امضا تفاهم‌نامه ساخت يك رام قطار شهري

به گزارش شهرنوشت، علی امام در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری جهت ساخت یک رام قطار شهری مترو در پایتخت، اظهار داشت: در حال حاضر در خطوط یک تا ۷ مترو خدمت‌رسانی به شهروندان انجام می‌گیرد و بر اساس‌ آخرین بازنگری طرح جامع ریلی قرار شده است که ۴ خط دیگر به خطوط مترو اضافه شود.

او گفت: در حال حاضر از همه ظرفیت‌های خط یک تا ۷ استفاده نمی‌شود و مهم‌ترین دلایل آن کمبود واگن است. البته کارخانه های متعددی در این زمینه داشته‌ایم ولی فعالیت آنها تا کنون به ۴۰ درصد هم نرسیده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه ادامه داد:‌ در حال حاضر با توافق شهرداری با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تلاش شده که ظرفیت تولید داخل را برای ساخت واگن‌های مترو از کمتر از ۴۰ درصد به ۸۵ درصد برسانیم.

امام در پایان بیان کرد: اگر خط ۷ مترو که از طریق آن اکنون خدمت‌رسانی به شهروندان می‌شود؛ کامل بشود به طور کلی هزار واگن مترو در تهران کم داریم و اگر ۴ خط دیگر به خطوط مترو اضافه شود هزار مورد دیگر نیز واگن کمبود خواهیم داشت و این در حالی است که در حال حاضر از ۱۴۰۰ واگن موجود همه آنها فعال نیستند و بخشی برای تعمیر و نوسازی به حالت استندبای درآمده است.

کد خبر 445940

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha