همشهری‌آنلاین: معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور در آیین انعقاد قرارداد ساخت یک رام قطار مترو از همراهی و همکاری طولانی‌مدت شهرداری تهران با این معاونت در فعالیت‌های علمی و توسعه‌ای قدردانی کرد و گفت:شهرداری تهران در حوزه داخلی‌سازی قطارهای مترو پیش‌قدم شد.

مراسم امضا تفاهم‌نامه ساخت يك رام قطار شهري

به گزارش شهرنوشت، سورنا ستاری در آیین انعقاد قرارداد ساخت یک رام قطار درون شهری که صبح یک‌شنبه ۹ تیر با حضور شهردار تهران برگزار شد، گفت: امروز یک اتفاق بزرگ در کشور افتاده است؛ همان اتفاقی که سال‌های پیش نیز در حوزه ریلی افتاد و توانستیم بخشی از آن را داخلی‌سازی کنیم. برنامه داریم طی ٢ سال آینده همین مسیر را با سرعت ادامه دهیم.

ستاری ادامه داد: از شهرداری تهران تشکر می‌کنم که در این حوزه پیش‌قدم شد. منابع دانشی که در این سال‌ها جمع آوری شد و پروژه‌هایی که در شهرداری تهران و شرکت مترو شکل گرفت، بسیار مطلوب بوده‌اند. ما با شهرداری تهران در حوزه استارتاپ‌ها همکاری‌های بسیار داشته و داریم؛ امیدوارم این توافقنامه نیز نماد همکاری ما با شهرداری تهران باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ادامه داد: تمام ظرفیت‌های آموزشی و علمی موجود در کشور در این قرارداد جمع شده است و امیدواریم با انجام آن سطح داخلی‌سازی را از ٣٣ درصد فعلی به ٨۵ درصد برسانیم.

ستاری خاطرنشان کرد: یکی از اتفاق‌های بزرگی که هفته آینده شاهد آن خواهیم بود، راه‌اندازی کارخانه‌های نوآوری است. همچنین استارتاپ‌ها در مناطق شهری هم با همکاری شهرداری توسعه پیدا خواهند کرد.  این اتفاقات جز با همدلی انجام نمی‌شود. هدف ما ایجاد اشتغال بیشتر در حوزه‌هایی است که به خاطر تحریم در آن‌ها دچار مشکل شدیم.  

کد خبر 445934

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha