همشهری‌آنلاین: شهردار تهران صبح یک‌شنبه ۹ تیربرای انعقاد قرارداد ساخت یک رام قطار مترو به ساختمان معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری رفت و بر همراهی و مشارکت ارگان‌های مسئول برای افزایش ظرفیت مترو تهران تاکید کرد.

مراسم امضا تفاهم‌نامه ساخت يك رام قطار شهري

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی صبح امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت یک رام قطار درون شهری که با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد، گفت: یکی از مشکلات ما در تهران این است که زیرساخت‌های استفاده حداکثری از مترو را داریم اما شرایط بهره‌وری حداکثری از آن فراهم نشده؛ یکی از دلایل اصلی این موضوع نیز کمبود واگن است. واقعیت این است که در حال حاضر برای بیشتر از ٢ میلیون سفر روزانه واگن نداریم و این در حالی است که هدف‌گذاری ما برای ۶ ونیم میلیون سفر روزانه با مترو است.  

حناچی گفت: برای رسیدن به این هدف‌گذاری هم‌قسم شده‌ایم. در شرایط خاص اقتصادی هستیم و باید از حداکثر ظرفیت اقتصادی استفاده کنیم؛ قرارداد حاضر درحقیقت شروع و زمینه‌ساز استفاده از ظرفیت‌ها است و به نتیجه رسیدن این تجربه، راه را برای پذیرش سفارش و تجارب بعدی باز خواهد کرد.

شهردار تهران افزود: یکی از نیازهای اساسی کلان‌شهرها رسیدگی به موضوع ترافیک و حمل‌ونقل است و انجام آن بدون همکاری ارگان های مسئول امکان‌پذیر نیست.  

او گفت: از خصیصه‌های دیگر این توافق این است که تمام مجموعه‌های دخیل در این حوزه، در اجرای این توافقنامه حضور دارند و این همبستگی و حضور بسیار تأثیرگذار است؛ امیدواریم بتوانیم در این شرایط سخت یک تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

حناچی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این تفاهم‌نامه استفاده از حداکثر ظرفیت تولید داخلی و رساندن سطح داخلی‌سازی از ٣٣ درصد (وضعیت فعلی) به ٨۵ درصد است.
 

کد خبر 445932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha