همشهری‌آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اخیراً جلساتی با آقای جهانگیری برگزار و فاینانس ۵۰۰ میلیون یورویی محقق شده است که اگر اقدامات مناسب در این زمینه انجام شود اولین سری واگن‌ها پیش از یک سال آینده وارد مدار خواهد شد.

محسن هاشمي

به گزارش شهرنوشت، محسن هاشمی رفسنجانی در حاشیه برگزاری صد و پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران، وی درباره آخرین وضعیت ورود ۶۳۰ واگن که قرارداد آن ها منعقد شده بود، گفت: ۶۳۰ واگن با ۲۵ درصد افزایش تعداد آن به ۸۰۰ مورد می رسد، اما برای فاینانس آن در بانک مرکزی محلی تشکیل نشده بود. اخیراً جلساتی با آقای جهانگیری برگزار و فاینانس ۵۰۰ میلیون یورویی محقق شده است که اگر اقدامات مناسب در این زمینه انجام شود اولین سری واگن‌ها بیش از یک سال آینده وارد مدار خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به این‌که دولت در بودجه ۸ سال مبلغی را به عنوان فاینانس برای قطارهای شهری در نظر می‌گیرد، تصریح کرد: امسال مبلغ ۲ میلیارد یورو برای قطارهای شهری در نظر گرفته شده بود که ۱ میلیارد از آن متعلق به تهران است که اگر محقق شود می‌توان ۱۰۰۰ دستگاه واگن را وارد چرخه حمل‌ونقل کرد.  در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که رونمایی از یک رام قطار آن هم پس از مدت‌ها چه معنی‌ می تواند داشته باشد،

هاشمی گفت: در واقع این تلاشی برای رسیدن به خودکفایی است. این پروژه قرار است به صورت داخلی ساخته شود، تا به امروز هم ۵۵ درصد از واگن‌های استفاده شده به وسیله فاینانس تامین شدند و بعضاً کشورهایی که فاینانس می‌دهند ۵۱ درصد عملیات ساخت‌وساز را در کشور خود انجام خواهند داد. در همین راستا جلساتی با آقای منطقی برگزار و تصمیم بر این شد تا نمونه‌سازی داخلی انجام شود و بتوانیم ۷۰ درصد واگن‌ها را به صورت داخلی بسازیم.  

او افزود: در حال حاضر ۴ کارخانه واگن‌سازی به صورت داخلی فعالیت می‌کنند. برخی از پکیج‌های موردنیاز از جمله سیستم تعلیق قطار، سیستم کوپلینگ، سیستم ترمز و قطعات قدرت حرکتی از خارج از کشور وارد می‌شوند زیرا اگر قرار باشد آن‌ها را در داخل کشور بسازیم با توجه به این‌که حجم ساخت‌وساز داخلی بالا نیست این موضوع به صرف ما نخواهد بود.

تفریغ بودجه

هاشمی گفت: امروز بحث تفریغ بودجه سال ۹۶ را ادامه دادیم در حالی که برخی از وظایف از سوی کمیسیون برنامه و بودجه تعیین و مورد بررسی قرار گرفت تا از طریق آن ها گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ به تصویب برسد.

او گفت: ۴۳ بند برای این منظور پیشنهاد شده بود. پیشنهادها در این باره مفصل بود و مورد بررسی قرار گرفت تا در نهایت تفریغ بودجه سال ۹۶ به تصویب برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که در سال ۹۶ مدیریت شهری دچار تغییراتی شده بود، عنوان کرد: به دلیل تغییر مدیریت شهری در این سال اعضای شورای شهر معتقد بودند باید بحث تفریغ بودجه شفاف‌سازی شود و مشخص کنیم که کدام بخش متعلق به ۵ ماه ابتدایی و کدام بخش متعلق به ماه‌های باقیمانده است.

ثبت‌نام ۵ هزار نفر در انتخابات شورایاری‌ها تا این لحظه

هاشمی درباره آخرین وضعیت برگزاری انتخابات شورایاری‌ها و پیشنهاد یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر تمدید زمان ثبت‌نام گفت: این موضوع باید در صحن شورای شهر به بحث گذاشته شود البته تا این لحظه ۵ هزار نفر ثبت‌نام کردند و یکی از دلایل ثبت‌نام کم در این بخش این است که از حضور افرادی که با شهرداری رابطه استخدامی دارند جلوگیری به عمل آمده و آن هایی که با شهرداری رابطه‌ای نداشته‌اند بعضاً از این موضوع مطلع نیستند.

کد خبر 445921

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha