همشهری آنلاین: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین توافق کرده‌اند برای پایان دادن به جنگ تعرفه‌ها مذاکرات را از سر بگیرند.

ديدار دونالد ترامپ و شی جین‌پینگ

به گزارش بی بی سی،‌ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین در حاشیه نشست گروه بیست در ژاپن دیدار کردند  و برای از سرگیری مذاکرات تجاری به توافق رسیده‌اند.

مناقشه‌ تجاری دو طرف بر رشد اقتصاد جهان تاثیر منفی گذاشته است. این دو در حاشیه نشست گروه بیست در ژاپن دیدار کردند.

ترامپ گفته است شرکت‌های آمریکایی خواهند توانست همچنان محصولات خود را به شرکت چینی هواوی بفروشند. به گفته کارشناسان، این امتیاز بزرگی برای چین محسوب می‌شود.

ماه پیش آمریکا خرید محصولات آمریکایی از این شرکت بدون دریافت مجوز را ممنوع کرد. این ممنوعیت ضربه سهمگینی برای این شرکت به حساب می‌آمد.

خبرگزاری رسمی چین می‌گوید آمریکا تعرفه‌های جدیدی بر صادرات چین وضع نخواهد کرد. هنوز آمریکا در این باره اظهارنظری نکرده است.

دو کشور در بیش از یک سال گذشته، روی محصولات صادراتی تعرفه‌های سنگینی وضع کرده‌اند.

اخیرا آقای ترامپ تهدید کرده بود تعرفه‌هایی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار روی صادرات چین وضع خواهد کرد.

پس از آن که آمریکا روی محصولات صادراتی چینی تعرفه سنگینی بست، چین دست به اقدام مشابهی زد و آمریکا را به شعله‌ور کردن بزرگ‌ترین جنگ اقتصادی در تاریخ متهم کرد.

آقای ترامپ بارها چین را به رفتار غیرمنصفانه در مبادلات تجاری با آمریکا متهم کرده و گفته است برای جبران این وضعیت تعرفه‌ها را بر واردات کالا از این کشورها وضع کرده است.

کد خبر 445866

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha