اشرف شفیعی-‌ تبریز – خبرنگار: هوراند شهری کوچک با ۲۲ هزار نفر جمعیت است که اغلب در ۱۱۰ روستای این شهرستان ساکن هستند.

راه رسیدن خدمات پزشکی به هوراند هموار نیست

شغل اغلب ساکنان این شهرستان دامداری و کشاورزی است و با این‌که یکی از شهرهای خوش‌آب‌وهوای آذربایجان شرقی به شمار می‌رود از نظر خدمات درمانی و زیرساخت‌های درمانی چندان مطلوب نیست و مطالبات زیادی از سوی ساکنان آن مطرح است. در این زمینه، «حافظ تقی‌نژاد» نماینده شهرستان، در شورای استان و سخنگوی شورای اسلامی استان به چند سوال همشهری پاسخ داده است که در ادامه می‌خوانید.  

  • وضعیت بهداشت ودرمان در هوراند چگونه است؟

هوراند شهرستانی نوپاست و به همین دلیل، با مشکلات زیادی مواجه است. بیشتر ساکنان این شهرستان را هم روستاییان تشکیل می‌دهند و ۱۰۲ روستا در این منطقه وجود دارد. اصلی‌ترین معضل این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان است. در هوراند تنها یک مرکز درمانی به صورت درمانگاه شبانه‌روزی در مرکز شهر وجود دارد. اکثر پزشکان به صورت دائم در درمانگاه حضور ندارند. همچنین در این درمانگاه کمبود امکانات اورژانسی وجود دارد و فاقد پزشک متخصص است.

  • پزشکان نبود راه‌های مناسب را از علل بی‌میلی برای رفت و آمد به این شهرستان و درمانگاه آن می‌دانند. چه اقداماتی در این زمینه انجام شده است؟

این مساله کاملا درست است. نبود راه‌های روستایی مناسب نه‌تنها مورد انتقاد پزشکان است، بلکه بر مشکلات درمانی مردم این شهرستان هم افزوده است. در هوراند یک کیلومتر راه اصلی وجود ندارد. اکثر راه‌ها فرعی شوسه یا خاکی است. راه‌های روستایی این شهرستان هم وضعیت به مراتب بدتری دارند. این موضوع موجب شده هم پزشکان و هم مردم برای تردد به مراکز درمانی با مشکل مضاعف مواجه شوند و نتوانند به‌موقع به مقصد برسند. از مسئولان شهرستانی خواسته‌ایم برای تعمیر و بازسازی راه‌ها و سرعت دسترسی به مراکز درمانی در اهر و مرکز شهرستان اقدامات موثری انجام دهند.  

  • خواست مردم و شورا در این زمینه چیست؟

هوراند یکی از بخش‌های تابعه شهرستان اهر بود که در مرداد ۹۲ بر اساس ابلاغیه معاون اول رئیس‌ جمهوری شهرستان شد، اما مشکلات این منطقه از جمله کمبود امکانات درمانی و حتی راه‌های ناایمن و غیراستاندارد هنوز برطرف نشده است. مسئولان باید با یک برنامه‌ریزی خوب و مناسب‌سازی جاده‌های هوراند، بستری برای حضور پزشکان متخصص از اهر در این درمانگاه‌ها فراهم کنند تا مشکل کمبود پزشک برای مردم هوراند حل شود.

کد خبر 445858

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha