همشهری آنلاین: رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ترامپ نمی‌تواند با تحریم، نفوذ جهانی مقام معظم رهبری را محدود کند.

عباس محمدحسنی

به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع کارکنان این سازمان، توجه به جایگاه رهبری در آموزه‌های دینی، عظمت رهبر معظم انقلاب از دیدگاه شخصیت‌های جهانی و ضرورت التزام عملی به تدابیر معظم‌له را از الزامات موفقیت در گام دوم انقلاب دانست.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم با این مضمون که «بخدا قسم، مومن حقیقی نیست مگر کسی که داوری رسول خدا را بدون چون و چرا بپذیرد و از داوری آن حضرت حتی اگر علیه خودش باشد احساس دلتنگی نکند و تسلیم محض باشد» گفت: رهبری در اسلام از جایگاه رفیع و بی‌بدیلی برخوردار است و برای آن جایگزینی وجود ندارد.

وی افزود: امام محمد باقر (ع) در روایتی می‌فرمایند «اسلام بر پنج پایه؛ نماز، روزه، حج، زکات و ولایت استوار است» که در این میان هیچکدام به اندازه ولایت مورد تاکید نیست.

امام باقر (ع) گلایه می‌کنند که مردم به چهار مورد نخست عمل می‌کنند اما نسبت به ولایت کم اهمیت هستند و از کنار مسائل مربوط به ولایت به راحتی عبور می کنند که این تساهل و تسامح و بی تفاوتی نقطه خطری برای جامعه اسلامی است در حالی‌که ولایت کلید نماز، روزه، حج و زکات است.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه انجام فرایض دینی از جمله نماز، روزه، حج و زکات بدون التزام عملی به ولایت، از جایگاه بسیار کمی در نزد خداوند برخوردار است، افزود: نماز و حج بدون ولایت همانند عبادت مشرکانه و حج مشرکانه است و هیچ فرقی با اسلام ابن ملجم، داعش و تکفیری‌ها ندارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تاکید کرد: عبادت بدون ولایت نه تنها سودی ندارد بلکه زیان هم می‌رساند. اینکه برخی از کشورهای مسلمان به پایگاه‌های آمریکا و اسلام ستیزان تبدیل شده به خاطر نبود ولایت و تسلیم در برابر طاغوت است.

حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی در ادامه با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق (ع) که ویژگی‌های حاکم حکومت اسلامی را بیان می‌کند، گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید که هرگاه کسی آرمان‌ها و اصول فکری ما را تبلیغ می‌کند، حلال را از حرام و راه درست را از غلط تشخیص می‌دهد و احکام ما را می‌شناسد، من آن‌ها را به عنوان حاکم برای شما نصب می‌کنم و شایسته است که او را به عنوان ولی، حَکَم و حاکم انتخاب کنید چرا که من آن‌ها را به عنوان حاکم نصب کردم.

    اگر کسانی زیر بار حکومت چنین کسانی نروند، آن‌ها حکم خداوند را خوار و بر ضد ما عمل کرده‌اند، کسی که علیه ما عمل کند او ضد خداوند و گناهش تا حد شرک به خداست.

نماینده ولی فقیه در ارتش خاطر نشان کرد: کسانی که در جامعه با تدابیر ولی فقیه مخالفت و جایگاه او را تخریب، تضعیف و تحریف می‌کنند و گاهی بهانه محدودیت اختیارات را مطرح می‌کنند، مگر نمی‌دانند که تضعیف ولی فقیه در حد شرک در برابر خداوند است؟

وی با اشاره به تمجید سیاست‌مداران خارجی در عرصه‌های بین المللی از رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) گفت: کوفی عنان، ولادمیر پوتین، خاویر دکوئیار، نتانیاهو و حتی سلطنت طلبان اذعان کردند که مقام معظم رهبری در هوش و ذکاوت سیاسی و اتخاذ تدابیر همه جانبه‌گرایانه و تسلیم نشدن در برابر بحران‌ها و تحریم‌ها در دنیا بی نظیر هستند. رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تاکید کرد: باید خداوند را شاکر باشیم که رهبری داریم که رئیس جمهوری آمریکا را چنان تحقیر می‌کند که ترامپِ کم بهره از عقل، به جایی می‌رسد تا مضحکانه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) را تحریم می‌کند و تصور می کند می تواند میزان نفوذ جهانی رهبرمان را محدود کند.

حجت الاسلام محمدحسنی ادامه داد: شیوه ترامپ در مقابل رهبر معظم انقلاب همان شیوه ابوسفیان در مقابل حضرت محمد (ص) است که قطعاً محکوم به شکست می‌باشد. نماینده ولی فقیه در ارتش یادآور شد: برای موفقیت در گام دوم انقلاب اسلامی باید به تدابیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) عمل کنیم و خوشحال باشیم که چنین رهبر فرزانه، حکیم، با دانش و با فضیلتی داریم. باید ملتزم به تدابیر معظم‌له باشیم. وی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری (مدظله العالی) یک قرآن سیاسی است که چراغ راه ما برای رسیدن به قله‌ها می‌شود.

کد خبر 445810

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha