همشهری آنلاین: رژیم صهیونیستی تهدید کرد که اگر پرتاب بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه به سوی فلسطین اشغالی متوقف نشود، این منطقه باید منتظر جنگی همه جانبه باشد.

فلسطين

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اخیراً درخواست کرده بود که پنج میلیون دلار حقوق ماهانه کارمندان غزه از کمک‌های قطر پرداخت شود، اما اسرائیل با رد این درخواست و ارسال پیام شدید اللحن از حماس خواست، پرتاب بالون‌ها از غزه متوقف شود، چرا که در غیر این صورت دور جدیدی از نبرد آغاز خواهد شد.

حماس در پی دریافت کمک‌های قطر برای پرداخت حقوق کارکنان غزه و در واکنش به انتقادهایی مبنی بر اینکه در پرداخت‌ها، به عناصر و اعضای خود اهتمام بیشتری داشته است، درخواست کرد که این اموال به کانال‌های دیگری تحویل شود.

اهالی غزه که اکنون بیش از ۱۲ سال است تحت محاصره همه جانبه صهیونیست‌ها در زندانی به نام غزه زندگی می‌کنند، برای لغو محاصره آن دست به اقدامات ابتکاری از جمله ساخت بادبادک‌های آتش زا زده‌اند.

این بالن‌ها و بادباک ها باعث ایجاد آتش سوزی در هزاران متر مربع از زمین‌های زراعی صهیونیست‌ها شده است.
رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته راهی برای مقابله با این بادبادک‌ها در پیش بگیرد.

نتانیاهو پیشتر این بادبادک‌ها را «کابوس واقعی» برای خود دانسته است.

در ۱۲ سال گذشته، محاصره تحمیلی رژیم صهیونیستی بر نوار غزه تأثیرات منفی زیادی بر وضعیت زندگی نزدیک به دو میلیون فلسطینی ساکن این منطقه از جمله یک میلیون و ۳۰۰ هزار آواره گذاشته است. این محاصره تقریباً موجب بسته شدن تمامی گلوگاه‌های نوار غزه شده و شرایط بسیار دشواری را برای مردم این منطقه رقم زده است.

کد خبر 445807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha