همشهری آنلاین: رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه در دیدار با ولیعهد عربستان او را "دوست" خود خواند و از عملکرد "خیره‌کننده" محمد بن سلمان ستایش کرد.

ترامپ عربستان

دونالد ترامپ رئیس جمهورآمریکا در این دیدار که در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ در ژاپن انجام شد محمد بن سلمان را "دوست" خود خواند. وی خطاب به ولیعهد عربستان گفت: «شما کار خیره کننده‌ای [در کشورتان] انجام داده‌اید.»

ولیعهد عربستان سعودی که در نشست پیشین گروه ۲۰ در آرژانتین حضور کمرنگی حداقل در عکس دستجمعی سران داشت در اوزاکای ژاپن در مرکز یعنی جایی بین شینزوآبه میزبان و دونالد ترامپ داشت. موقعیتی که شاید بدلیل میزبانی آتی عربستان در نشست بعدی این گروه باشد. نشست گروه بیست در سال ۲۰۲۰ میلادی ۲۱ و ۲۲ نوامبر در شهر ریاض برگزار خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در بخشی از سخنان خود از خرید تسلیحات نظامی آمریکایی از سوی عربستان ابراز خرسندی کرد.

در حالی که دولت دونالد ترامپ به دنبال افزایش فروش تسلیحات نظامی به عربستان است اما بسیاری از اعضای دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا با این موضوع مخالف هستند.

رئیس جمهوری آمریکا در حالی از عملکرد محمد بن سلمان تجلیل کرد که انتقادات زیادی در سطح بین‌المللی نسبت به نقش احتمالی ولیعهد عربستان در قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی و نقض حقوق بشر در این کشور مطرح شده است.

آقای ترامپ در آخرین موضع گیری خود در این باره گفته که از قتل این روزنامه نگار «به خشم» آمده ولی در عین حال تاکید کرده که هیچکس بن سلمان را مقصر این حادثه ندانسته است.

یک کمیته حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرده است که «شواهد جدی» مبنی بر نقش احتمالی محمد بن سلمان در قتل جمال خاشقجی وجود دارد.

دونالد ترامپ پیش از دیدار با ولیعهد عربستان از پاسخ به پرسش های خبرنگاران در مورد احتمال طرح موضوع قتل جمال خاشقجی در دیدارش با محمد بن سلمان خودداری کرد.

کد خبر 445784

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha