همشهری آنلاین: سقوط شهر الغریان اتاق عملیات خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش لیبی خبری بد برای حامیان او یعنی عربستان، مصر و امارات به شمار می‌رود.

سقوط اتاق عملیات خلیفه حفتر؛ خبری بد برای عربستان، امارات و مصر

به گزارش تسنیم به نقل از القدس العربی، سقوط شهر غریان اتاق فرماندهی خلیفه حفتر فرمانده گروه موسم به ارتش ملی لیبی شکستی سنگین برای او و خبری بد برای عربستان، مصر و امارات به عنوان حامیان حفتر به شمار می‌رود.

خلیفه حفتر در آغاز حمله خود به طرابلس که دو ماه و نیم از آن سپری شده است شهر غریان را به کنترل خود در آورد و آنجا را به اتاق عملیات نیروهای خود تبدیل کرد.

نیروهای دولت وفاق ملی که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است روز چهارشنبه توانستند شهر غریان را به کنترل خود در آورده و شماری از هواداران حفتر و همچنین نیروهای او را به اسارت بگیرند.

گرچه دولت وفاق ملی از کنترل خود بر شهر غریان خبر داده اما نیروهای حفتر گفتند که از بخش‌هایی از این شهر عقب‌نشینی کرده اند.

شهر الغریان در فاصله ۷۵ کیلومتری جنوب طرابلس واقع شده است و این شهر دروازه ورود به طرابلس و چاه‌های نفت در جنوب به شمار می رود.

برخی فعالان لیبیایی از کشف و ضبط سلاح‌های اماراتی در شهر غریان خبر داده اند. موشک هدایت شونده ضد تانک "جاولین"  ساخت آمریکا از جمله سلاح‌های اماراتی است که نیروهای دولت وفاق ملی به غنیمت گرفته اند.

ژنرال خلیفه حفتر که سمت فرماندهی ارتش ملی لیبی را دارد، شرق لیبی را در کنترل خود دارد و غرب لیبی از جمله شهر طرابلس پایتخت این کشور در کنترل دولت وفاق لیبی است که توسط سازمان ملل به‌رسمیت شناخته شده است.

چندی پیش  حفتر که از سوی برخی از کشورها از جمله مصر و امارات حمایت می‌شود، برای تصرف شهر طرابلس نیروهای خود را به‌سمت غرب لیبی گسیل داشت تا به‌زعم خود آنجا را از "عناصر تروریست" پاکسازی کنند. حملات حفتر به طرابلس اندکی قبل از آغاز کنفرانس ملی فراگیر که قرار بود با نظارت سازمان ملل در شهر "غدامس" برگزار شود آغاز شد.

در مقابل، نیروهای شورای ریاست جمهوری لیبی نیز به مقابله با آنها در اطراف شهر طرابلس پرداختند که تنش‌ها در این مناطق همچنان ادامه دارد.

سازمان بهداشت جهانی اخیراً در صفحه اجتماعی خود در فضای مجازی "توئیتر" اعلام کرده است: از زمانی که جنگ طرابلس شعله‌ور شده تاکنون بیش از ۷۳۹ نفر جان باخته‌اند که از این تعداد ۴۱ نفر غیرنظامی هستند.

کد خبر 445765

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha