جمعه ۷ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون قوه قضائیه اعلام کرد: در دوره جدید مدیریت دستگاه قضایی، یک هزار و ۸۰۰ تن از کسانی که به خاطر مهریه زندان بودند و توان پرداخت آن را نداشتند، پس از راستی‌آزمایی از زندان آزاد شدند.

بدهكار زندان

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام هادی صادقی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه در قم، ضمن تبریک هفته قوه قضائیه به مردم و کارمندان دستگاه قضایی کشور، یکی از نقاط طرح تحول را سرمایه اجتماعی مردم بیان کرد و گفت: باید مردم برای تحول قوه قضائیه اهتمام داشته باشند و بسیج شده و برای مبارزه با فساد کمک کنند و اگر نقطه کوچک سیاهی در هر دستگاهی دیده شود برای مبارزه با فساد ساکت نباشند.

معاون قوه قضائیه، گام دوم طرح تحول را پیشگیری از وقوع جرم برشمرد و گفت: اگه در اداره‌ای حق و ناحق و رشوه‌خواری شود، در صورت اطلاع باید به مراکز حراست و اطلاعات مراجعه شده که در قوه قضائیه معاونت‌های پیشگیری مشارکت جدی مردم را در این موارد می‌طلبد.

وی تاکید بر اینکه جرم‌انگاری در قوانین زیاد شده است، افزود: متاسفانه برای برخی از جرایم کوچک باید به قوه قضاییه مراجعه شود و برای جلوگیری از این موارد، قوه قضائیه به دنبال جرم‌زدایی است که ثمره این کاهش جرم و سرعت به رسیدگی جرایم دیگر است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه تصریح کرد: تا آنجایی که قانون اجازه می‌دهد قوه قضائیه به دنبال این است که برای جرایم کوچک و ممانعت از ثبت سابقه پرونده قضایی تشکیل نشود.

صادقی، فرهنگ صلح و سازش را یکی از راه‌های پیشگیری از جرم نام برد و گفت: یکی از مراحل پیشگیری از تشکیل پرونده قضایی میانجی‌گری و پا در میانی ریش‌سفیدان است و شایسته نیست نزاع‌های خانوادگی در کشور اسلامی ما شایع باشد.

وی با تاکید بر زندانی نکردن کسانی که توانایی پرداخت مهریه ندارند، ‌خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در دوره جدید مدیریت دستگاه قضایی، یک هزار و ۸۰۰ تن از کسانی که به خاطر مهریه زندان بودند و توان پرداخت آن را نداشتند پس از راستی‌آزمایی از زندان آزاد شدند.

صادقی با اشاره به اینکه ۳۱ درصد از پرونده‌های پزشکی قانونی مربوط به نزاع‌هاست، ادامه داد: ما اگر بخواهیم فرهنگ حقوقی را ارتقاء بدهیم، آموزش و پرورش است و بسیاری از جرایم بر اثر ناآگهی جوانان دانش‌آموز از قوانین است.

کد خبر 445751
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha