همشهری آنلاین: به دنبال عدم تصمیم‌گیری نهایی بین سران اقتصادی اروپا برای تعیین نرخ بهره و تورم، میزان ارزش یورو به کمترین میزان خود در ۱۷ ماه گذشته رسید در حالی که دلار نسبت به ین افزایش قیمت داشت.

يورو

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یورو پیش از نشست سران اقتصادی برای نرخ بهره در اتحادیه اروپا و همین طور ابهام در به اجماع رسیدن نسبت به تعیین نرخ تورم، امروز جمعه به کمترین مقدار خود نسبت به دلار در ۱۷ ماه گذشته رسیده است.

اطلاعات اقتصادی ماه ژوئن حاکی از این است که تورم ماهانه در این اتحادیه به میزان یک و دو دهم درصد قرار دارد که کمتر از میزان مورد توافق دو درصد است. مقام‌های اتحادیه اروپا از طرح‌های مشوق اقتصادی خبر می‌دهند که با بدبینی سرمایه‌گذاران رو به روست.

استر ریشلت، سیاستگذار اقتصادی کامرز بانک، گفت: بانک مرکزی اتحادیه اروپا نسبت به فدرال رزرو در مورد استقلال در تصمیم‌گیری در سطح نازل‌تری قرار دارد.

در مقایسه نرخ بهره در اروپا در میزان پایین‌تری نسبت به آمریکا قرار دارد. آمریکا و اروپا قصد دارند برای افزایش میزان رونق اقتصادی سطح نرخ بهره بانکی را کمتر کنند تا سرمایه‌گذاران اشتیاق بیشتری برای فعالیت اقتصادی پیدا کنند.

در مقایسه با دلار، ارزش یورو به میزیان یک و شش دهم درصد در ماه گذشته کاهش پیدا کرده است. دلار در مقایسه با ین ژاپن با سه دهم درصد رشد به بیشترین مقدار خود نسبت به پنج ماه گذشته رسیده است.

کد خبر 445747
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha