همشهری آنلاین: اولین دوره جشنواره بین‌المللی دریای سرخ به عنوان نخستین رویداد سینمایی در عربستان سعودی ۱۲ تا ۲۱ ماه مارس ۲۰۲۰ در شهر جده برگزار می‌شود.

تماشاگران سينما در عربستان سعودي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین‌دیلی، حکومت عربستان سعودی در تلاش برای ارائه تصویر یک حکومت دوستدار هنر در جهان، در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری در حوزه فیلم و سینما را جدی‌تر از همیشه پیگیری می‌کند. نمایش فیلم‌های هالیوودی و اروپایی، راه‌اندازی سینماهای کوچک و بزرگ، افتتاح سالن نمایش روباز و حالا رونمایی از یک رویداد سینمایی در راستای همین تلاش‌های محمد بن‌سلمان، شاهزاده سعودی ارزیابی می‌شود.

محمود صباغ مدیریت جشنواره دریای سرخ را بر عهده دارد و قرار است در دوره اول این رویداد بین‌المللی برنامه‌هایی چون نمایش فیلم، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و کلاس‌های پیشرفته، پیش بردن پروژه‌های تجربی و به مشارکت گذاشتن تجربه‌های سینمایی پیگیری و اجرا شود. در بخش موج نوی عرب ۱۲ پروژه (شش پروژه از عربستان) برگزیده می‌شوند تا فیلمنامه‌های خود را در یک بازه زمانی پنج ماهه کامل و آماده تولید کنند.

مدیران جشنواره دریای سرخ برای دو برگزیده نهایی آزمایشگاه فیلمنامه و فیلم دو جایزه و کمک‌هزینه ۵۰۰ هزار دلاری در نظر گرفته‌اند. ضمن اینکه چند جایزه دیگر هم به حاضران در این آزمایشگاه اهدا می‌شود. سعودی‌ها در اجرای برنامه‌های خود از تجربه‌های سازمان‌دهندگان جشنواره فیلم تورنتو استفاده می‌کنند.

امارات متحده عربی و مشخصا امیرنشین دبی پیش از عربستان سعودی بخت خود را برای استفاده از ابزار سینما آزموده بودند که این آزمون و خطا چندان موفق نبود. جشنواره فیلم دبی با وجود دعوت کردن از بزرگان سینمای جهان، تصمیم گرفت این رویداد را به شکل دوسالانه ادامه دهد.

کد خبر 445726

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha