همشهری آنلاین: سومین دوره اهدای نشان عکس سال مطبوعاتی ایران همزمان با بیستمین سال تاسیس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی، برگزیدگان خود را طی آیینی با حضور عکاسان پیشکسوت در خانه هنرمندان شناخت.

نشان

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، آیین اختتامیه سومین دوره اهدای نشان عکس سال مطبوعاتی ایران، برگزیدگانی در بخش‌های منتخب مردمی، مجموعه عکس محیط زیست، تک عکس محیط زیست، مجموعه عکس پرتره، تک عکس پرتره، مجموعه عکس ورزشی، تک عکس ورزشی، مجموعه عکس مستند اجتماعی، تک عکس مستند اجتماعی، مجموعه عکس خبری و تک عکس خبری داشت که لوح و نشان و هدایای خود را از دستان اعضای هیات داوران این رویداد شامل دکتر یونس شکرخواه، ساعد نیک‌ذات، سعید فرجی، عطاالله طاهر کناره و مهدی قاسمی دریافت کردند.

سعید زارعیان در بخش منتخب مردمی، سلمان سام دلیری در بخش مجموعه عکس محیط زیست، ابوالفضل نسایی در بخش تک عکس محیط زیست، مجید عسگری‌پور در بخش مجموعه عکس پرتره، سجاد صفری در بخش تک عکس پرتره، جاوید نیکپور در بخش مجموعه عکس ورزشی، مهدی بلوریان در بخش تک عکس ورزشی، عبدالله حیدری در بخش مجموعه عکس مستند اجتماعی، علی نجات بخش اصفهانی در بخش تک عکس مستند اجتماعی، مرتضی جابریان اصل در بخش مجموعه عکس خبری و محسن بخشنده در بخش تک عکس خبری به عنوان برگزیدگان سومین دوره اهدای نشان عکس سال مطبوعاتی ایران شناخته شدند.

امیر نریمانی، دبیر اجرایی این رویداد از مشارکت ٣٠٢ عکاس در ارسال ٤٠٠٠ فریم عکس به دبیرخانه سومین دوره اهدای نشان عکس سال مطبوعاتی ایران خبر داد و با اشاره داوری فشرده آثار توسط هیات داوران، گفت: ١٤٣ فریم عکس از ٢٥ عکاس در نمایشگاهی در خانه هنرمندان به نمایش گذاشته شد.

وی رویکرد غالب انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی را آموزش بر اساس شرایط روز جامعه عنوان کرد و برگزاری کارگاه‌های روزنامه‌نگاری چند رسانه‌ای، کارگاه برندسازی شخصی و کارگاه راهکارهای حقوقی برای عکاسان جهت حفظ مالکیت معنوی اثر را در این راستا دانست.  

همچنین، حمید فروتن رئیس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی نیز همزمان با بیستمین سال تأسیس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی، تمرکز این انجمن را بر پژوهش و آموزش عکاسان دانست و از عکاسان مطبوعاتی خواستار شد با عضویت و توسعه همکاری‌ها با این انجمن، زمینه تقویت فعالیت‌های این انجمن صنفی را فراهم کنند.

احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران، حجت‌الاسلام سید محمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات و محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله چهره‌های حاضر در این نشست بودند.

احمد مسجد جامعی در اختتامیه این رویداد، در پاسخ به درخواست عکاسان مطبوعاتی که پس از ۲۰ سال از شکل‌گیری انجمن صنفی‌شان خواستار این بودند که یک خانه خاص این انجمن اختصاص داده شود، گفت: در کنار شما هستم.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه عملکرد عکاسان مطبوعاتی باعث شفافیت می‌شود، اظهار کرد: شما گزارشگران امین سرزمین ما هستید که فداکاری‌هایتان ناشناخته مانده است. روایتی که عکاسان اجتماعی دارند، یک گزارش، فیلم و جایزه‌ای می‌خواهد که به آنها توجه کند.

محمد خدادی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: عکاس‌ها در رسانه‌ها و جامعه مطبوعاتی نسبت به تعداد خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، در اقلیت هستند اما مایه خوشحالی است که این اقلیت توانسته به صورت متشکل عمل کند. ٢٧ تشکل صنفی رسانه‌ای داریم و همین هم باعث شده که صدای آنها کمتر به جایی برسد. 

وی تجلیل از بزرگان را نعمتی دانست که تبدیل به برکت خواهد شد و با تقدیر از عکاسان جنگ تحمیلی، تصریح کرد: در حال حاضر هم در جنگ اقتصادی ترامپ هستیم که حضور شما عکاسان مطبوعاتی در دفاع از کشور موثر است چراکه جنگ اصلی جنگ رسانه‌ای است و سلاحی برنده‌تر از رسانه نیست.

به گزارش همشهری آنلاین، همزمان با آیین اختتامیه سومین دوره اهدای نشان عکس سال مطبوعاتی ایران، جایزه سال گروه ایراسو به بیتا امامی اعطا شد و همچنین از مرتضی خاکی عکاس پیشکسوت روزنامه اطلاعات، سید عباس میرهاشمی، مریم زندی و کاوه کاظمی تقدیر بعمل آمد.

--------------------------------------------------------------------

برگزیدگان در یک نگاه

  • بخش منتخب مردمی:

اثر سعید زارعیان با عنوان 《جنگ ستارگان》

  • بخش محیط زیست:

مجموعه عکس سلمان سام دلیری و تک عکس ابوالفضل نساعی

  • بخش پرتره:

مجموعه عکس مجید عسگری‌پور و تک عکس سجاد صفوی دهکردی

  • بخش ورزشی:

مجموعه عکس جاوید نیک‌پور و تک عکس مهدی بلوریان

  • بخش مستند اجتماعی:

مجموعه عکس عبدالله حیدری و تک عکس علی نجات‌بخش‌اصفهانی

  • بخش عکس خبری:

مجموعه عکس خبری مرتضی جابریان‌اصل و تک عکس محسن بخشنده رحمتی

کد خبر 445653
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha