مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از میدانگاه هفتم تیر گفت:نسبت ثروت یک شهر با فضاهایی که در اختیار مردم قرار دارد، یک نسبت کاملا مستقیم است؛ ما با همین نگاه است که تلاش داریم ثروت‌های شهر را افزایش و کیفیت زندگی در شهر را ارتقا دهیم.

بهره‌برداري از ميدان هفتم تير

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی، شهردار تهران غروب سه‌شنبه چهارم تیر به همراه چند تن از اعضای شورای‌شهر و در کنار شهروندان تهرانی، با میزبانی از سیدعلیرضا آوایی وزیر دادگستری میدانگاه شهدای هفت تیر را افتتاح کرد.

پیروز حناچی در ابتدای سخنان خود در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی هفتم ‌تیر، به ویژه شهید بهشتی و عرض خیر مقدم به خانواده شهدای این حادثه گفت: شهروندان بدانند اقدامی که در زمینه راه‌اندازی میدانگاه هفتم تیر انجام شده، وظیفه ما بوده است؛ این اتفاقی بود که آهنگ شکل‌گیری‌اش باید جدی‌تر تعقیب می‌شد.  

او گفت: امروز اتفاقات خوبی افتاد. ریاست محترم قوه قضاییه به مناسبت هفته قوه قضاییه و سه‌شنبه‌های بدون خودرو به جمع ما در این کمپین پیوستند و با مترو به محل کارشان رفتند. من به نمایندگی از همکارانم در شهرداری و شورای‌شهر تهران از ایشان برای پیوستن به این حرکت تشکر می‌کنم.

حناچی در ادامه پروژه میدانگاه هفتم ‌تیر را از طرفی یک اتفاق ویژه و از منظر ماهیت وظایف شهرداری نیز یک اتفاق طبیعی خواند و افزود: حضور بچینگ‌پلن در وسط شهری که ذرات معلق یکی از مشکلات آن است، پذیرفتنی نیست؛ شهری که مقدار ذرات معلق آن ٣ برابر حد مجاز است. بچینگ‌پلن یکی از عوامل مهم تولید ذرات معلق است.

او اضافه کرد: تلاش می‌کنیم این نگاه را در بقیه فضاهای شهری نیز تعقیب کنیم. طبعا هر پیمانکاری از ایجاد فضاهای تجهیزشده برای کارگاه استقبال می کند، حتی بسیاری از پیمانکارها برای این فضاها هزینه اجاره نیز می‌پردازند؛ اما مهم این است که ما نباید فضاهای مردم را رها کنیم؛ ماموریت همکاران من است که این موضوع را تعقیب کنند.

شهردار تهران در ادامه گفت: در خصوص پروژه‌های شخصی و کارگاه‌های خصوصی نیز متاسفانه روال شده است که پیاده‌روها اشغال و مردم مجبور شوند در خیابان تردد کنند؛ این موضوع وضعیت خطرناکی را پدید می‌آورد که رسیدگی به آن نیز جزو مأموریت‌های همکارانم در مناطق خواهد بود تا بخشنامه‌ها را اصلاح و به آن رسیدگی کنند.

حناچی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: شهر یک سازمان اجتماعی است و فضاهای آن نیز متعلق به شهروندان است. نسبت ثروت یک شهر با فضاهایی که در اختیار مردم قرار دارد، یک نسبت کاملا مستقیم است؛ ما با همین نگاه است که تلاش داریم ثروت‌های شهر را افزایش و کیفیت زندگی در شهر را ارتقا دهیم. امروز این پروژه افتتاح می‌شود اما تلاش برای بهبود کیفیت زیست شهری مسیری است که تازه آغاز شده؛ باید به خلا بزرگ مدیریت فضاهای عمومی نیز رسیدگی کنیم.

او گفت: با کمک همکارانم تلاش می‌کنیم پروژه بعدی را که احتمالا میدان امام خمینی (ره) است، به بهره‌برداری برسانیم و شهر را به حافظه‌های تاریخی‌اش نزدیک کنیم.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: تلاش داریم میدان امام خمینی (ره) را نیز که مربوط به دوره قاجار و از سرمایه‌های تاریخی شهرمان به شمار می‌رود، به عرصه عمومی تبدیل کنیم. بخشی از این پروژه‌ها جزو طرح تفصیلی است که باوجود فشارهای اقتصادی، با تمام وجود تلاش می کنیم تا به بهره برداری برسانیم.

گفتنی است در بخش دیگری از این مراسم، شهردار و چند تن از اعضای شورای‌شهر تهران و وزیر دادگستری از خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی هفتم ‌تیر تقدیر کردند.

کد خبر 445548

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha