مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
۰ نفر

مدیر گالری وصال شیرازی با اشاره به این‌که هنرمند در مقایسه با گالری‌دار از امتیازات بیشتری برخوردار است در خصوص تصویب سهم ۳۰ درصدی گالری از فروش آثار هنرمند می‌گوید: قبلا سهم گالری‌دار از فروش آثار به صورت توافقی تعیین می‌شد و این عدد به ۴۰ درصد یا بیشتر هم می‌رسید، اما با تصویب این قانون، گالری‌دار در بیشتر نمایشگاه‌ها متضرر می‌شود.

بحران در گالری‌های شیراز

«غزال وصال» با تاکید بر این‌که گالری در برندسازی هنرمند نقش قابل‌ملاحظه‌ای دارد می‌افزاید: فروش آثار هنری در شیراز بسیار کم است و سود چندانی ندارد، اما هزینه‌های گالری ثابت و قابل‌توجه است. وی که اعتقاد دارد سهم گالری از فروش آثار باید با توجه به سطح و رتبه گالری تعیین شود اضافه می‌کند: در کشورهایی که فروش آثار هنری مرسوم است با این‌که آثار با قیمت بالا فروخته می‌شوند سهم گالری به ۵۰ درصد هم می‌رسد.

وصال ادامه می‌دهد: بر هیچ‌کس پوشیده نیست که هنرمندان در جامعه جایگاه ویژه‌ای دارند و محترمند، اما باید در این قانون بازنگری شود. وی با بیان این‌که گالری‌دار باید بر فروش آثار و برندینگ متمرکز و از کشمکش با هنرمند دور باشد می‌گوید: برخی از همکاران برای نمایش آثار اجاره دریافت می‌کنند که شاید رفتاری حرفه‌ای نباشد، اما دریافت سهم فروش منطقی و لازم است.

وصال می‌افزاید: در صورتی باید اجاره دریافت شود که ضعف نمایشگاه پیش‌بینی شود و یا هنرمند قصد فروش آثارش را نداشته باشد. وی اضافه می‌کند: برخی از هنرمندان انتقاد می‌کنند که گالری روی فروش آثار کار نکرده است، در حالی که از تلاش‌های گالری‌دار برای فروش اثر بی‌خبرند. وصال با اشاره به این‌که هنرمندان بدون توجه به سابقه کاری و سطح آثار در قیمت‌گذاری دچار اشتباه می‌شوند می‌گوید: این عده از هنرمندان به تحلیل‌های گالری‌دار توجهی ندارند و بدون در نظر گرفتن فاکتورهای متعدد برندینگ، قیمت‌های بسیار بالایی روی آثارشان می‌گذارند.

وی در خصوص اظهار نظر برخی از هنرمندان بومی که از برگزاری نمایشگاه‌های هنرمندان غیربومی انتقاد می‌کنند، با اشاره به این‌که هنر مرز ندارد و زبان گفت‌وگو بین ملل و فرهنگ‌هاست می‌گوید: در شهری که موزه هنرهای معاصر ندارد و حضور در نمایشگاه‌های تهران برای بسیاری از هنردوستان مقدور نیست این مسئولیت را بر خود واجب می‌دانم که فارغ از تعصب، آثار هنرمندان غیربومی را نیز در نگارخانه وصال برگزار کنم. وصال ادامه می‌دهد: با این‌که نهادهای دولتی بودجه‌ای برای خرید آثار هنری دارند تمایلی نشان نمی‌دهند و از هنرمند و گالری‌دار حمایت نمی‌کنند

کد خبر 445476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha