یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

نرگس عزیزی: کودک شما قرار است خمیر مجسمه‌سازی شود و شما مجسمه‌سازی ماهر، تا به او شکل دهید.

این موضوع را ابتدا لازم است برای کودکتان توضیح دهید تا بتواند همکاری لازم را در این بازی داشته باشد.

مهارت مورد نیاز: به مهارت خاصی نیاز ندارد
سن مناسب برای این بازی: 3 تا 5 سال
وسایل مورد نیاز: به وسیله خاصی نیاز ندارد
هدف: بالابردن مهارت‌های حرکتی، حفظ تعادل و تقویت استقامت

ابتدا از حرکات ساده شروع کنید؛ به عنوان مثال یکی از دست‌های او را بالا ببرید و سرش را کمی به جلو خم کنید. بعد از اتمام کار، حالا مجسمه‌ دست‌ساز شما باید حالتش را حفظ کند و تکان نخورد. هر زمانی که خسته شود و حالتش به هم بخورد، جاها عوض می‌شود و شما خمیر می‌شوید و او مجسمه‌ساز.

حرکات را می‌توانید آرام آرام سخت‌تر کنید. اما درهرحال توجه کنید که هر شکلی که به کودکتان بدهید، او نیز می‌تواند همان شکل را به شما بدهد! برای تمرین تعادل می‌توانید با بلندکردن یکی از پاها شروع کنید و کم‌کم شکل‌های متنوع‌تر و پیچیده‌تری را بدهید اما در هر صورت توجه داشته باشید که با وجود اینکه بدن کودکان در این سن معمولا نرم است، از دادن شکل‌های خیلی پیچیده یا حرکات ژیمناستیک – درصورتی که بدن کودکتان آمادگی لازم را ندارد - خودداری کنید.

پیشنهاد می‌کنم اگر خیلی وقت است ورزش نکرده‌اید، قبل از انجام این بازی با حرکات سبک خود را گرم کنید تا عضلات‌تان نگیرد. اگر وقت این کار را ندارید، بهتر است از خیر این بازی بگذرید.

توجه:
اگر کمردرد یا مشکل خاصی در ستون فقرات دارید، این بازی را انجام ندهید. این بازی را حتما امتحان کنید، هرچند برای شما عجیب باشد چون در طول بازی آن‌قدر خواهید خندید که خستگی یک هفته کار را فراموش کنید.

کد خبر 44545

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز