همشهری آنلاین: فرانسه، آلمان و انگلیس در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از افزایش تنش‌ها در منطقه، اجرای کامل برجام را خواستار شدند.

رهبران آلمان، انگليس و فرانسه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه انگلیس گزارش داد فرانسه، آلمان و انگلیس نسبت به افزایش تنش ها در خلیج (فارس) که پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران در ۲۰ ژوئن تشدید شده است، به شدت ابراز نگرانی کردند.

در این بیانیه آمده است این تحولات خطر محاسبه غلط و مناقشه را به همراه دارد. ما تنش زدایی و گفتگو ضمن احترام کامل به قوانین بین الملل را خواستاریم. ما بر محکومیت جدی حملات به نفتکش ها در خلیج عمان، اقدامات خرابکارانه علیه چهار کشتی در فجیره و هرگونه تهدید برای ایمنی دریانوردی و صلح و امنیت منطقه تاکید داریم. حملات به نفتکش ها مغایر با قوانین بین المللی آزادی دریانوردی و حمل و نقل دریایی است. این حملات خطرات زیست محیطی به همراه دارد و احتمال بی ثباتی بیشتر در منطقه ای ناآرام را افزایش می دهد.

فرانسه، آلمان و انگلیس با درنظر گرفتن نشست قریب الوقوع شورای امنیت درباره قطعنامه ۲۲۳۱، بر تعهد کامل به اجرای این قطعنامه و حفظ برجام تاکید می کنند، ما معتقدیم اجرای کامل این توافق به کاهش تنش ها در منطقه و همچنین منع اشاعه هسته ای جهانی کمک می کند. ما متعهد به همکاری جدی برای اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت هستیم و از همه طرف ها می خواهیم همین رویه را در پیش گیرند. این به نفع همه است که خویشتن داری از خود نشان دهند و از هرگونه اقدامی که ستون اصلی نظام منع اشاعه و امنیت جمعی ما را تضعیف می کند، اجتناب کنند

کد خبر 445440

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha