همشهری آنلاین: ۲۵ موسسه و سازمان علمای امت اسلامی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود در استانبول ترکیه از ملل عرب و مسلمان خواستند تا در محکومیت شکل گیری معامله قرن در نشست منامه و مخالفت با آن در روز جمعه تظاهرات برگزار کنند.

اتحادي علماي اسلامي

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای «عربی ۲۱»، برگزاری نشست بحرین تحت عنوان «صلح تا سعادت» طی امروز و فردا در منامه به عنوان نقطه آغاز شکل گیری طرح ننگین «معامله قرن» توسط آمریکا در خاورمیانه، همه گروه‌های فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری را با یکدیگر متحده کرده است و تشکیلات خودگردان و گروه های فلسطینی خواستار تحریم آن شده اند.

علمای مسلمان در کنفرانس مزبور از نشست منامه به عنوان «یک اقدام بسیار خطرناک در توطئه چینی علیه آرمان فلسطین» نام بردند که هدف از آن «از بین بردن موضوع فلسطین به عنوان مهم ترین موضوع امت اسلامی» می باشد.

شرکت کنندگان در این کنفرانس در بیانیه ای که «محمد عبدالکریم» دبیرکل اتحادیه علمای مسلمان آن را قرائت کرد، اظهار داشتند: «برخی از رهبران عرب به جای مخالفت و مقاومت در برابر این توطئه با ذوق و شوق خاصی در این نشست مشارکت خواهند کرد و با دادن پول و تشکیل کنفرانس ها در خدمت رسانی به دشمنان جهان اسلام با یکدیگر رقابت می کنند. »

بیانیه مزبور تاکید کرد: فلسطین یک سرزمین اسلامی است و به تمام امت مسلمان تعلق دارد و تنها به فلسطینیان تعلق ندارد و تمام جهان اسلام باید برای آزادسازی آن از چنگ صهیونیست های اشغالگر تلاش کنند و هیچکس حق ندارد از ذره ای از آن چشم پوشی کند و حق صهیونیست ها در فلسطین را به رسمیت بشناسد.

محمد عبدالکریم خاطرنشان کرد: از نظر شرعی انعقاد توافقنامه با دشمن صهیونیست جایز نیست و به رسمیت شناختن حضور رژیم اشغالگر قدس در سرزمین مقدس مسلمانان و یا بخشی از آن اقدام نامشروعی است.

علمای مسلمان همچنین به آن دسته از حکمرانان و سیاست مدارانی که «با دارایی ها و کنفرانس های خود در صدد تحقق بخشیدن به اهداف شوم اشغالگران هستند» هشدار دادند که «صهیونیست ها و آمریکایی ها هیچ گاه از آنها راضی نخواهند شد. »

طرح معامله قرن که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا آن را طراحی کرده و «جرد کوشنر» داماد او مجری آن است، مبتنی بر واگذاری نیمی از کرانهٔ باختری و بیت‌المقدس به رژیم صهیونیستی است و در مقابل این رژیم با تشکیل کشور مستقل فلسطینی در نیمهٔ دیگر کرانه باختری و نوار غزه موافقت می‌کند و شهر "ابودیس" به جای بیت‌المقدس به عنوان پایتخت فلسطین در نظر گرفته خواهد شد.

کد خبر 445438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha