همشهری آنلاین: ساکنان اردوگاه‌های فلسطینی‌ در لبنان در مخالفت با نشست بحرین و طرح آمریکایی - صهیونیستی موسوم به معاله قرن دست به اعتصاب سراسری زدند.

اعتصاب فلسطيني ها

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، اردوگاه‌های پناهجویان فلسطینی در منطقه صور واقع در جنوب لبنان از جمله اردوگاه‌هایی است که در اعتراض به معامله قرن و نشست بحرین دست به اعتصاب سراسری زده‌اند و مدارس وابسته به آژانس امداد رسانی و کاریابی پناهجویان فلسطینی (انروا) و همه مؤسسات و مغازه‌ها تعطیل شده است.

همچنین یک تجمع اعتراض آمیز در برابر ساختمان سازمان ملل در مرکز بیروت در اعتراض به معامله قرن و کنفرانس بحرین نیز برگزار شد.

قرار است ساکنان اردوگاه‌های پناهجویان فلسطینی در صور نیز امروز در اعتراض به معامله قرن و کنفرانس بحرین راهپیمایی‌های بزرگ مردمی برگزار کنند.

خبرهای رسیده از غزه نیز حاکی از اعتصاب سراسری و توقف تمام فعالیت‌ها وتعطیلی مدارس و مغازه‌ها است که به مدت دو روز از امروز و همزمان با آغاز نشست منامه برگزار می‌شود.

نشست بحرین در ارتباط با معامله ننگین آمریکا امروز و فردا در منامه پایتخت بحرین برگزار می‌شود.

طرح معامله قرن که "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا آن را طراحی کرده و "جرد کوشنر" داماد او، مجری آن است، مبتنی بر واگذاری نیمی از کرانهٔ باختری و بخشی از بیت‌المقدس شرقی به رژیم صهیونیستی است و در مقابل، این رژیم با تشکیل کشور مستقل فلسطینی در نیمهٔ دیگر کرانه باختری و نوار غزه موافقت می‌کند و شهر "ابودیس" به جای بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت فلسطین در نظر گرفته خواهد شد.

همچنین این طرح شامل چشم پوشی فلسطینی‌ها از حق بازگشت به سرزمین خود است که طبق قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت به رسمیت شناخته شده است.

کد خبر 445434

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha