سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بعد از ظهر پنج‌شنبه ۶ تیر موج ضعیفی از غرب وارد کشور می‌شود که موجب خنک شدن دو تا سه درجه‌ای دمای هوا در نقاط مختلف کشور خواهد شد.

هوای کشور آخر هفته تا حدودی خنک‌تر می‌شود

به گزارش ایرنا، فریبا گودرزی روز سه‌شنبه گفت‌: تا روز چهارشنبه (۵ تیر) گرمای هوا در بیشتر مناطق ادامه دارد اما در روزهای پایانی هفته یعنی پنج‌شنبه و جمعه با عبور این موج هوا در بیشتر مناطق کشور تا حدودی خنک‌تر می‌شود.

وی گفت: امروز و فردا (۴ و ۵ تیر) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار با ماندگاری توده هوای گرم خواهیم داشت، بعد از ظهر پنج‌شنبه و جمعه شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی برای استان‌های مازندران، گلستان، شرق تهران و سمنان بارش پراکنده گاهی همراه با وزش باد رعد و برق پیش‌بینی شده است.

گودرزی ادامه داد: امروز و فردا وزش باد شدید در شرق، جنوب شرق به ویژه منطقه زابل موجب گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد. در همین مدت زمانی از اوایل شب تا صبح روز بعد وزش باد و احتمال گرد و خاک در جنوب سمنان، شمال و شرق اصفهان، شمال یزد، قم و جنوب استان تهران پیش‌بینی شده است.

به گفته وی بعد از ظهر امروز با افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق وقوع گرد و خاک در جنوب استان‌های خوزستان و بوشهر دور از انتظار نیست.

  • آخر هفته تهران کمی خنک می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. کمینه دمای امروز پایتخت ۲۷ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران به ۴۰ درجه می‌رسد اما آخر این هفته کمی خنک‌تر می‌شود.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای ۱۳ درجه بالای صفر و اهواز ۴۹ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کد خبر 445384

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha