همشهری آنلاین: رییس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد : انتشار اسامی تایید صلاحیت ‌شدگان از سوی هیات نظارت مرکزی شورای نگهبان از سوی برخی خبرگزاری‌ها غیرقانونی است

به گزارش ایرنا، علیرضا افشار یکشنبه (28بهمن) ‌ در حاشیه همایش تبیین منشوراخلاق انتخاباتی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: وزارت کشور به این دسته خبرگزاری‌ها تذکر داده است.

افشار گفت: فهرستی که این خبرگزاری‌ها با عنوان تایید صلاحیت‌شدگان از سوی هیئت نظارت مرکزی منتشر کرده‌اند با فهرستی که در اختیار وزارت کشور قرار گرفته، متفاوت است.

وی اظهارداشت: فهرستی که در اختیار ستاد انتخاباتی کشور قرار گرفته، شامل ‪ ۲۸۸‬تایید صلاحیت شده است اما در آماری که برخی از خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند اسامی ‪ ۳۰۰‬نفر دیده می‌شود.

رییس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: اعلام زودهنگام این اسامی توقعاتی را در بین داوطلبان ایجاد می‌کند زیرا برخی‌از کسانی که هنوز صلاحیتشان تایید نشده به عنوان تایید صلاحیت شده اعلام شده اند.

معاون سیاسی وزیر کشور از خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری خواست تا از درج اسامی تایید صلاحیت‌شدگان تا اعلام نهایی وزارت کشور خودداری کنند.

افشار اضافه کرد:بر اساس قانون انتخابات وزارت کشور مسئول اعلام اسامی نامزدهاست که این کار را در موقع قانونی انجام خواهد داد.

کد خبر 44523

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز