دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۷
۰ نفر

نسیم زمانی-  اصفهان- خبرنگار: کاهش تولید طلا در اصفهان از مشکلاتی است که بارها از سوی مسئولان این صنف مطرح ‌شده است، به‌خصوص در این سال‌های اخیر که به دلیل نوسانات قیمتی، تولید طلا به‌طور قابل‌توجهی کاهش داشته است.

اسرافیل احمدیه

طلاسازان نیز با توجه به سخت‌گیری‌هایی چون دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده ترجیح داده‌اند فعالیت خود را کاهش یا به‌طور کلی از این کار انصراف دهند. دراین باره با «اسرافیل احمدیه» رئیس سازمان صنعت، ‌ معدن و تجارت اصفهان گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

  • وضعیت تولید طلا در اصفهان چگونه است؟

میزان تولید طلا در اصفهان کاهش‌یافته و به تبع آن شاهد کاهش صادرات طلا بوده‌ایم، درحالی‌که سال ۹۰، ‌سال طلایی استان اصفهان بود زیرا بالاترین میزان صادرات طلا را داشتیم که برابر با ۶۳۰ میلیون دلار بود.

  • دلیل این کاهش تولید چیست؟

هم‌اکنون از یک‌هزار و ۷۲۰ واحد تولید و ساخت طلا در استان اصفهان کمتر از ۳۰ واحد فعال است، دلایلی چون دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده از این صنف موجب مشکلاتی شده است که فعالان اغلب تصمیم به کاهش فعالیت یا کناره‌گیری از این کار بگیرند. این درحالی است که سال‌هاست درخواستاین صنف از مسئولان این است که ارزش‌افزوده بر اصل طلا وضع نشود، بلکه از دستمزد گرفته شود؛ اما همچنان این مشکل ادامه دارد و این خواسته پاسخ داده نشده است.  

  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده مربوط به همه مشاغل است؟

در مشاغل دیگر این طور نیست که مالیات بر ارزش افزوده بر مواد اولیه وضع شود و در صنف طلا هم نباید مالیات از اصل طلا گرفته شود.

  • تدبیری برای رشد صادرات طلا اندیشیده شده است؟

هیات دولت مصوبه‌ای در حوزه آزاد شدن واردات طلای خام دارد که با تصویب آن می‌توانیم به آینده طلا امیدوار باشیم.

کد خبر 445173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha