دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
۰ نفر

آنا مغانلو-  خلخال - خبرنگار: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به برپایی همایش گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در اردبیل، گردشگری طبیعی و کیفیت درمان را ۲ ویژگی برجسته استان عنوان کرد.

حوزه سلامت  نقطه قوت گردشگری استان اردبیل

«بشیر خالقی» گفت: گردشگری سلامت در استان اردبیل ۲ ویژگی برجسته دارد که یکی از آنها گردشگری طبیعی و دوم ارتقای کیفیت درمان در این استان است.  نماینده خلخال و کوثر به پیشرفت‌های حاصل شده در علم پزشکی اشاره و بیان کرد: طی روزهای اخیر برای اولین بار عمل پیوند کلیه در اردبیل انجام شد و به زودی شاهد انجام پیوند مغز استخوان و کبد خواهیم بود. ما می‌توانیم از این ظرفیت‌ برای جذب گردشگر از کشورهای همسایه به‌ویژه اعضای اکو بهره بگیریم.

وی افزود: گردشگری سلامت یکی از سودآورترین صنایع جهان است و استان اردبیل با داشتن پزشکان مجرب و مراکز درمانی و امکانات مناسب می‌تواند در این صنعت بدرخشد.  خالقی بر همسویی کامل کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با صنعت گردشگری کشور تاکید و اظهار کرد: نمود این همکاری در برنامه ششم توسعه و تشکیل شورای عالی سلامت دیده می‌شود. رئیس این شورا رئیس‌جمهوری و دبیر آن وزیر بهداشت است. در استان‌ها هم استاندار به عنوان رئیس شورا و رئیس دانشگاه علوم پزشکی دبیر آن است. سایر نهادها از جمله وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش و شهرداری‌ها با این شورا در تعامل مستقیم خواهند بود.

کد خبر 445158

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha