الهام رئوفی‌فر- گرگان-خبرنگار: مدیر کل استاندارد گلستان از آغاز فرایند انتخاب واحد تولیدی نمونه استانی و ملی سال ۹۸ در گلستان خبر داد.

محمود فرمانی

«محمود فرمانی» در مورد نحوه فرایند ارزیابی واحدهای نمونه تولیدی گفت: این فرایند امسال برخلاف روال سال‌های گذشته فقط از طریق سامانه نظارت بر اجرای استاندارد (سینا) انجام می‌شود و به هیچ عنوان مکاتبات و مستندات به طور فیزیکی پذیرفته نمی‌شود.   وی تصریح کرد: فرایند در سامانه نظارت در ۳ مرحله خوداظهاری واحد تولیدی، بررسی و صحه‌گذاری یا تغییر امتیاز توسط استان و بررسی و صحه‌گذاری یا تغییر امتیاز توسط ستاد انجام می‌شود که در مراحل اولیه نیازی به تهیه و تنظیم مستندات کاغذی نیست، اما در صورت لزوم در مراحل پایانی ممکن است اصل مستندات بارگذاری شده در سامانه از واحد تولیدی درخواست شود.

 دبیر شورای استاندارد ادامه داد: پس از بررسی مستندات ارائه شده، بر اساس امتیاز کسب شده، واحدهای برتر برای انتخاب به عنوان نمونه کشوری به سازمان ملی استاندارد ایران معرفی می‌شوند.  این مسئول بازه زمانی ارزشیابی واحدها را از اول تیر سال گذشته تا پایان خرداد سال جاری عنوان کرد و افزود: واحدهای تولیدی تا ۱۵ تیر فرصت دارند در این فرایند شرکت کنند. معرفی و تجلیل از برترین‌ها در هفته استاندارد انجام خواهد شد.

به گفته وی، استمرار در حفظ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فراورده مورد ارزیابی (ابطال نشدن یا تعلیق)، میزان صادرات واحد تولیدی، کامل بودن آزمایشگاه واحد تولیدی، نبود نقص بحرانی و عمده در سنوات قبل برای فراورده مورد ارزیابی، مشارکت واحد تولیدی در تدوین و تجدیدنظر استانداردهای ملی در رشته صنعتی مربوطه و دارا بودن پروانه استاندارد تشویقی از شاخص‌های مورد بررسی برای انتخاب واحد تولیدی نمونه است.

مدیرکل استاندارد گلستان بیان کرد: دارا بودن گواهینامه‌های رسمی سیستم مدیریت معتبر در سطح ملی و بین‌المللی، میزان فعالیت‌های آموزشی واحد تولیدی، حضور مستمر مدیر کنترل کیفیت در واحد تولیدی، ارتقای سطح فناوری، تکنولوژی، چگونگی روش ساخت و تولید، دارا بودن مدارک و شواهدی دال بر انجام کار تحقیقاتی مرتبط با ارتقای کیفیت رشته صنعتی مورد نظر در طول دوره ارزیابی از دیگر معیارهایی است که در امتیازدهی واحدهای تولیدی لحاظ می‌شود.

کد خبر 445133

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha