یکشنبه ۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

۲۱ گذر فرهنگی و هنری در ۲۱محله منطقه ۲ با مشارکت اهالی و استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های جذاب ایجاد می‌شود.

گذر فرهنگی

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه۲ با بیان این خبر گفت: «در تابستان امسال برنامه‌های فرهنگی متنوعی به جز برنامه‌های شکرستان که هرسال از سوی شهرداری تهران اعلام می‌شود، در تکه دوم پایتخت برگزار خواهد شد تا علاوه بر ایجاد نشاط و شادابی، ساکنان هر محله با فعالیت سراهای محله آشنا شوند. »

«یوسف مزارعی» افزود: «مهم‌ترین برنامه‌ای که در تابستان امسال برگزار می‌شود ایجاد گذرهای فرهنگی با مشارکت اهالی است. در واقع ۲۱ گذر فرهنگی در ۲۱ محله اجرا خواهد شد تا اهالی محله‌ها با بهره‌گیری از رنگ و طرح‌های مورد علاقه‌شان یکی از فضاهای شهری را آماده و آنجا را تبدیل به گذر هنری محلی کنند. در پایان هر فصل هم به محله‌های برگزیده و شهروندان برتر، هدایایی به رسم یادبود تقدیم می‌شود. در این گذرها برنامه‌های مختلفی مانند شعر، صنایع‌دستی، هنر تجسمی، نقاشی دیواری، کارگاه قرآنی، تئاتر و موسیقی اجرا می‌شود. » 

وی درباره سایر برنامه‌ها گفت: «طرح پویش کتابخوانی، اجرای خیمه‌شب‌بازی در گذرهای فرهنگی، جشن ازدواج برای ۱۰۰ زوج معلول، برپایی جشن عید غدیر و عید قربان در فاز ۲ بوستان نهج‌البلاغه، برپایی مدرسه هنرهای دینی در ۲۱ سرای محله و دارالقرآن منطقه، عصرانه‌های فرهنگی با همکاری انجمن‌های دوستی در مقابل ۹ سفارتی که در منطقه ۲ واقع شده‌اند از برنامه‌هایی است که برای پر کردن اوقات فراغت شهروندان در نظر گرفته شده است. »

کد خبر 445120

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha