همشهری آنلاین: تولیت حرم حضرت امام(ره) با اشاره به قدرت انقلاب در ابتدای پیروزی اظهار داشت: امروز بحمدالله قدرت جمهوری اسلامی به مراتب از آن روز بیش‌تر است و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مسیر را خوب و محکم ادامه دادند.

سيد حسن خميني

به گزارش فارس به نقل از جماران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی تولیت حرم امام خمینی(ره) در دیدار با جمعی از علمای شیعه و سنّی، یکی از بزرگترین پیام‌های انقلاب را وحدت امت اسلامی دانست و گفت: همه ما یک امت هستیم و اختلافات داخلی ما نباید باعث انشقاق شود.

وی افزود: شما با توجه به اینکه دور از مرکز دعواها هستید و در دنیای غرب زندگی می‌کنید، خیلی بهتر می‌فهمید که چقدر این دعواها بی‌دلیل است و بهتر می‌توانید لمس کنید که مسلمانان در این دنیا تنها هستند؛ و اگر قرار باشد ما با هم اختلاف داشته باشیم، دشمنان‌مان خیلی راحت‌تر پیروز می‌شوند.

خمینی یادآور شد: شعار کلیدی انقلاب وحدت همه مذاهب اسلامی و بلکه بالاتر، یعنی وحدت همه موحدین عالم پیرامون این شعار است که ظلم نکنیم و حقوق انسان به ما هو انسان را محترم بشماریم.

سید حسن خمینی با اشاره به قدرت انقلاب در ابتدای پیروزی و واقعه طبس، اظهار داشت: امروز بحمدالله قدرت جمهوری اسلامی به مراتب از آن روز بیشتر است و رهبری معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مسیر را خوب و محکم ادامه دادند؛ جمهوری اسلامی ایران امروز از جنبه‌های مختلفی توانمند است تا بتواند در مقابل ظلم موجود بایستد، ولی در عین حال چشم امید به کمک همه مسلمانان جهان نیز دارد.

تولیت حرم حضرت امام(ره) ادامه داد: امروز قدرت امت اسلامی در این است که مرزهای امنیتی آن از مرزهای جغرافیایی‌اش بزرگتر است.  

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران نمونه بسیار خوبی از حفظ دین، مردم‌سالاری، حضور مردم در صحنه و حاکمیت ملت است؛ و یکی از ویژگی‌های ایران این است که ما اصلا مدعی نیستیم عیب نداریم. از همین رو، سخنانی که بعضا از ایران می‌شنوید دالّ بر قدرت ایران است و نشان می‌دهد که خود مردم و مسئولین‌شان عیب‌ها را می‌بینند و در صدد رفع آن هستند.

تولیت حرم حضرت امام(ره) با اشاره به بحث عرفانی «وحدت در عین کثرت و کثرت در عین وحدت» ادامه داد: این امر در سیاست ایران بسیار خوب جلوه کرده است. ما از حیث کلی وحدت داریم؛ در عین اینکه در داخل کشور تکثر همه عقاید را هم می‌بینیم.

کد خبر 445118

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha