همشهری آنلاین: هنریش ریتمولر رئیس اتحادیه ناشران آلمان در افتتاحیه هفته کتاب برلین نام عکاس برزیلی را به عنوان برنده جایزه امسال جایزه صلح کتاب‌فروشان آلمان اعلام کرد.

عکاس برزیلی برنده جایزه صلح کتابفروشان آلمان

به گزارش خبرگزاری ایبنا به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، سباستین سالگادو عکاس برزیلی جایزه صلح کتاب‌فروشان آلمان سال ۲۰۱۹ را کسب کرد. این جایزه هر سال از سوی اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان آلمان اعطاء می‌شود. این جایزه به ارزش ۲۵ هزار یورو از سال ۱۹۵۰ به صورت مستمر به شخص یا نهادی که در پیشبرد و تحقق اندیشه‌های بشردوستانه و صلح‌آمیز موثر بوده باشد، داده شده ‌است.
 
هنریش ریتمولر رئیس اتحادیه ناشران آلمان در افتتاحیه هفته کتاب برلین که از چند روز پیش در این شهر آغاز شده است، نام عکاس برزیلی را به عنوان برنده جایزه امسال جایزه صلح کتاب‌فروشان آلمان اعلام کرد که البته برای بسیاری از کارشناسان غیرمنتظره بود.
 
اتحادیه ناشران و کتابفروشان آلمان در بیانیه‌ای دلیل انتخاب عکاس برزیلی را ثبت تصاویر ناب و زیبا از عدالت اجتماعی و صلح اعلام کردند. در این بیانیه ‌آورده شده است که عکس‌های سالگادو احساسی به انسان‌ها منتقل می‌کند که انگیزه‌ای برای حفظ طبیعت و محیط زیست نیز فراهم می‌کند.
 
بر اساس بیانیه هیئت داوران این جایزه آثار عکاسی سالگادو در زمینه اکوسیستم و احیای محیط زیست بسیار ارزشمند است و حتی تصاویر گرفته شده از شخصیت‌ها در جهت مبارزه با جنگ و فاجعه انسانی است. سالگادو فرصتی برای ما انسان ها فراهم کرده است تا بتوانیم درباره محیط زیست خود و عادات زندگی خود تجدیدنظر کنیم.
 
سباستین سالگادو در سال ۱۹۴۴ در ایمورس برزیل متولد شد و در سال ۱۹۶۹ به فرانسه مهاجرت کرد. در سال ۱۹۷۱ سالگادو به عنوان اقتصاددان در پروژه‌های عمرانی و خیریه در آفریقا کار کرد که کار عکاسی را نیز از این قاره شروع کرد. در سال ۱۹۷۳ شغلش را به عنوان کارشناس اقتصادی رها کرد و به صورت تمام وقت به عکاسی روی آورد.
 
سالگادو در سال‌های گذشته جوایز متعددی از سازمان‌های خیریه و بین‌المللی فعال در زمینه حقوق بشر و محیط زیست دریافت کرده است.
 
در بسیاری از سال‌ها اتحادیه ناشران و کتابفروشان آلمان، پیش از آنکه آکادمی نوبل به این شخصیت‌ها جایزه نوبل صلح بدهد، به آن‌ها جایزه داده ‌است. این جایزه را تاکنون نویسندگان، پزشکان، فیلسوفان، سیاستمداران، ناشران، موسیقیدانان و مترجمان با ملیت‌های مختلف دریافت کرده‌اند.
 
هرمان هسه، کارل یاسپرس، ارنست بلوخ، ماکس فریش، اوکتاویو پاز، واسلاو هاول، آنه ماری شیمل، ماریو بارگاس یوسا، یورگن هابرماس، یاشار کمال، آسترید لیندگرن و اورهان پاموک از برندگان این جایزه هستند.

کد خبر 445104

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha