همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون مشترک ایران و عراق در دیدار با فرمانده پدافند هوایی ارتش خواستار همکاری با جمهوری اسلامی ایران در عرصه دفاع هوایی و در تخصص‌های مختلف عملیات جنگ الکترونیک، رادار، مراقبت‌های بصری، فرماندهی و کنترل، محاسبات راداری و امور نرم‌افزاری شد.

دیدار

به گزارش روابط عمومی ارتش، سرلشکر «طارق عباس ابراهیم عبدالحسین» رئیس کمیسیون مشترک ایران و عراق و معاون آموزش و عملیات ارتش عراق که در تهران بسر می برد با حضور در ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش با امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرمانده این نیرو دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس کمیسیون مشترک ایران و عراق در این دیدار اظهارداشت: دو کشور به دلیل مشترکات دینی، مذهبی و داشتن دشمن مشترک در یک خط واحد قرار دارند.

سرلشکر طارق به توانمندی بالای جمهوری اسلامی ایران در طراحی، ساخت و آموزش سامانه های دفاعی اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به بازدیدهای گذشته هیات‌های نظامی عراق از توانمندی‌های دفاعی کشور ایران، ما خواستار همکاری متخصصین دفاع هوایی ایران در زمینه ساخت، آموزش و پشتیبانی‌های فنی در تخصص‌های مختلف عملیات جنگ الکترونیک، رادار، مراقبت‌های بصری، فرماندهی و کنترل، محاسبات راداری و همچنین امور نرم افزاری هستیم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار گفت: ایران و عراق موضوعات و دلایل بسیاری برای اتحاد، همبستگی و تلاش به‌منظور تقویت قدرت اسلامی در منطقه دارند که اشتراکات دینی و مذهبی از مهم ترین این دلایل محسوب می‌شود.

امیر سرتیپ صباحی فرد افزود: کشورهای ایران و عراق از اجزا و پیکره امت واحد و جهانی اسلام هستند که مرزهای سیاسی و جغرافیایی نمی‌تواند آنها را از هم دور کند، همه ما می‌دانیم در مراسم مذهبی به ویژه راهپیمایی گرانقدر و ارزشمند اربعین حسینی (ع)، حد فاصلی بین مردم ایران و عراق وجود نداشته و همه آنها به عنوان یک امت واحد اسلامی زمینه های ظهور حضرت ولی عصر (عج) را در آن راهپیمایی جستجو می‌کنند.

وی ادامه داد: نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به فضل الهی و هدایت های مدبرانه فرمانده معظم کل قوا و اتکا به نخبگان علمی و خبرگان ارزشمند فنی و عملیاتی، سامانه‌های مختلف پدافند هوایی، از جمله رادارهای تاکتیکی و استقراری، سامانه سلاح‌های توپخانه‌ای و موشکی، تجهیزات جمع آوری سیگنالی، تجهیزات جنگ الکترونیک و پهپادها با ماموریت‌های متفاوت در فرکانس‌ها و بردهای مختلف را تولید کرده است.

وی به محورهای همکاری پدافند هوایی ایران و کشور عراق اشاره و تصریح کرد: ما آمادگی داریم در همه حوزه‌ها، با تشکیل کمیته‌های کارشناسی، زمینه ایجاد و گسترش همکاری متقابل را فراهم کنیم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: پدافند هوایی با اتکا به متخصصین داخلی در زمینه ساخت و پشتیبانی فنی سامانه‌های دفاع هوایی، آمادگی کامل برای تامین نیازهای دفاع هوایی کشور عراق در تمامی تخصص‌ها را دارد.

امیر سرتیپ صباحی فرد در اردیبهشت سال جاری نیز دیدار مشابهی با فرمانده پدافند هوایی کشور عراق داشت و این دیدار نیز در ادامه دیدارهای ۲ طرفه هیات‌های نظامی کشور عراق با فرماندهان نظامی ایران است.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستادکل نیروهای مسلح نیز فروردین ماه امسال پس از دیدار با رییس ستاد ارتش عراق اعلام کرده بود که در آینده‌ای نزدیک ایران و عراق دفاع هوایی پیوسته‌ای خواهند داشت.

کد خبر 445103

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha