یکشنبه ۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان گفت: با وجود اینکه صنایع دستی از مالیات بر ارزش افزوده معاف است اما همچنان این هزینه ها پرداخت می شود و تجار را در زمینه صادرات با مشکل مواجه کرده است.

صنايع دستي اصفهان

عباس شیردل گفت: کنون تجار برای فروش عمده محصولات خود دچار مشکلات و قوانین دست و پاگیر زیادی در حوزه صادرات هستند. آنها مجبورند که آمار فاکتورهایشان را به اداره مالیات بدهند اما با توجه به اینکه تولیدکنندگان صنایع دستی از مالیات معاف هستند، بازهم آنها باید این مالیات بر ارزش افزوده را بپردازند. در اواخر سال گذشته و امسال هیچ صادرات عمده و رو در رویی نداشته ایم رویکرد تجارت در صنایع دستی چمدانی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر وی ادامه داد: هنرمندان صنایع دستی اصفهان تولیدات خوبی دارند اما مشکل آنها در تأمین مواد اولیه است چون این مواد اولیه بسیار گران شده با این وجود آنها تولید را ادامه می‌دهند اگر هنرمند مس را ۳۰ هزار تومان می‌خرید الان باید ۱۰۰ هزار تومان هزینه کند. مواردی مانند رنگی که روی آنها کار می‌شود نیز دقیقاً دو برابر شده است. حتی اگر هنرمند دستمزد خودش را بالا نبرد اما قیمت آن جنس دو برابر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه قدرت خرید صنایع دستی در بین مردم کم شده است بیان کرد: موضوع مهم دیگر در فروش اینترنتی محصولات آنهاست. با روی کار آمدن استارت آپ ها در حوزه فروش صنایع دستی میزان خرید اینترنتی بسیار بیشتر از خریدهای سنتی شده است به همین دلیل بیشتر خریداران اینترنتی محصولات خود را تهیه می‌کنند تا اینکه به مغازه و فروشگاه بروند شاید به این دلیل است که کمتر خریداری را در فروشگاه‌ها می‌بینیم. در واقع نحوه خرید تغییر کرده است.

شیردل درباره اینکه برخی از تورگردانان از اتفاقات حاشیه‌ای فروشندگان صنایع دستی در اصفهان ناراضی هستند و اعلام کرده اند که فروشندگان صنایع دستی این محصولات را با نرخ‌های غیر واقعی به گردشگران عرضه می‌کنند گفت: متأسفانه هنوز هم این مشکلات وجود دارد. در بیشتر مواقع تورلیدرها با فروشندگان همکاری کرده و هر اندازه که سود بیشتری نصیب فروشنده شود، به تورلیدر سهم بیشتری می‌رسد. متأسفانه این موضوع بیشتر در حوزه فرش است. این گردشگران زمانی که به شهر خودشان می‌روند می‌بینند که آن سوغات را ارزان‌تر می‌توانستند خریداری کنند. این موضوع باید بررسی شود ما هم اگر چنین مواردی را ببنیم حتماً با فروشنده برخورد می‌کنیم. چون اکنون تمام فروشندگان باید برچسب قیمت داشته باشند.

کد خبر 445094

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha