همشهری آنلاین: نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افراد دارای میزان آهن بیش از حد در بدن ‌شان با احتمال بیشتر ابتلا به دیابت و بیماری کبدی مواجه هستند.

ارتباط ميزان بالاي آهن و ديابت و بيماري كبدي

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه ساوت استرالیا و دانشکده کالج امپریال انگلیس در مطالعه‌ای مشترک دریافتند افراد دارای میزان بالا آهن در مقابل ابتلا به کم خونی مصون هستند و کمتر در معرض ابتلا به کلسترول بالا قرار دارند، اما احتمال ابتلا آنها به بیماری کبدی، دیابت و عفونت‌های پوستی باکتریایی بیشتر است.

«ببن بنیامین»، عضو تیم تحقیق از دانشگاه ساوت استرالیا، در این باره می‌گوید: «ارتباط بین مازاد آهن و ریسک کمتر ابتلا به کلسترول بالا بسیار مهم است.»

وی در ادامه می‌افزاید: «این یافته مسئله مهمی است چراکه کلسترول بالا فاکتور پرخطر اصلی ابتلا به بیماری قلبی-عروقی و سکته است و طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی سالانه موجب مرگ حدود ۲.۶ میلیون نفر در جهان می‌شود.»

این محققان همچنین دریافتند افراد دارای میزان بالا آهن بیشتر در معرض ابتلا به دیابت و عفونت پوستی باکتریایی قرار دارند. در سال ۲۰۱۵، ۲۱ میلیون نفر دچار چنین عفونت پوستی‌ای شده بودند و ۱۷ هزار نفر هم جان‌شان را از دست داده بودند.

کد خبر 445059
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha