شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۱:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا اعلام کرد در حمله به یک مرکز تجمع جنگجویان طالبان در جنوب افعانستان حدود 40 تن از آنها را کشته است.

دفتر مطبوعاتی نیروهای آمریکایی در کابل روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این  حمله روز جمعه در ولایت ارزگان در جنوب این کشور هنگامی که تعدادی از افراد طالبان در منزلی در نزدیکی شهر "ترین کوت" مرکز ولایت ارزگان جمع شده بودند انجام شده است.
سخنگوی نیروهای آمریکایی در جنوب افغانستان هم به خبرنگاران گفت که نیروهای ارتش ملی این کشور و نیروهای آمریکایی پس از شناسایی محل نشست نیروهای شورشی در ولایت ارزگان، به محل تجمع آنها حمله کردند.
وی افزود: وقتی که از تجمع نیروهای طالبان در منطقه "دره‌خود" شهرستان "شاهد حساس" ولایت ارزگان آگاه شدیم این منطقه تحت نظر قرار گرفته شد.
در یک حمله دیگر که در نزدیکی "ترین کوت " مرکز ولایت ارزگان صورت گرفت نیز پنج جنگجوی طالب کشته شدند که شمار کشته‌هابه بیش‌از ‪ 45نفر رسیده است.
پاتریک با اشاره به این که اغلب شرکت‌کنندگان در این نشست کشته شدند، تاکید کرد که در میان آنها سازنده‌های مواد انفجاری، مسوولان مالی و رهبران محلی طالبان نیز حضور داشتند.
وی افزود: در این عملیات به هیچ یک از غیرنظامیان آسیبی نرسیدو نیروهای ارتش ملی افغانستان و آمریکا تلاش خواهند کرد تا تمام پناهگاههای طالبان را در جنوب این کشور نابود کنند. این عملیات بخشی از تهاجم وسیع علیه شورشیان‌موسوم به فشار کوهستان است که در منطقه ادامه دارد
در این گزارش همچنین اعلام شده که دو سرباز نیروهای ائتلاف نیز در ولایت  کونار به دلیل انفجار خودرو آنها کشته شده اند.

کد خبر 445

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز