ستاره حجتی - گرگان- خبرنگار: در حالی که طی سال‌های گذشته گلستان نیز مانند همه نقاط کشور تلاش کرد تا اشتغال ایجاد کند، اما در یکی، ۲ سال اخیر تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، گریبان واحدهای صنعتی و صنفی استان را گرفته و بر مشکلاتش در این حوزه افزوده است.

نامی طیور

این بار صحبت از حقوق‌های معوق کارگران شرکت «نامی طیور» در غرب استان است و آنان را به تجمع وادار کرد. کارگران می‌گویند که مطالباتشان را از قبل نوروز ۹۸ دریافت نکرده‌اند و طی سال‌های گذشته هم حقوق‌هایشان پراکنده پرداخت شده است. «محمد. م» یکی از این کارگران می‌گوید: ما فقط حقوق می‌گیریم و از عیدی، پاداش، سنوات و... خبری نیست. حقوق اسفند را یک ماه بعد عید می‌گیریم.

تمام این سال‌ها با همین روال کار کردیم و صدایمان در نیامد. حالا همین هم از ما دریغ شده است. انتظار هم نداریم کسی به ما لطفی کند. وی ادامه می‌دهد: انگار حقوق ما اولین چیزی است که مدیرانمان از آن فاکتور می‌گیرند. باور کنید ۱۰ سال است به جز حقوق چیز دیگری نگرفته‌ایم و حالا هم حقوق‌ها عقب افتاده است. مدیران کارخانه در این باره به ما جوابی نمی‌دهند اما بنابر آنچه به ما اعلام شده به اداره کار قول‌هایی داده‌اند.

  • تشریح بی‌توجهی به حقوق کارگران شرکت

اما «سعید دنکوب» مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در تشریح شرایط پیش‌آمده در شرکت می‌گوید: در این واحد اقتصادی که در زمینه تولید خوراک طیور فعالیت دارد، ۴۰ کارگر مشغول فعالیت هستند. وی اضافه می‌کند: در راستای انجام وظایف قانونی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، چندین مورد بازرسی در ۲ سال گذشته از این شرکت به عمل آمد که بازرسان ما با برخورد نامناسب روبه‌رو شدند و اخطارهای لازم نیز به مدیران این شرکت در خصوص رعایت موارد قانونی داده شد.

دنکوب می‌گوید: با توجه به اظهارات کارگران و مواردی که در هیات‌های تشخیص مطرح شد، در این شرکت ایراداتی از قبیل پرداخت نشدن بیمه برای برخی از پرسنل، پرداخت نشدن مزایای حقوقی از جمله حق مسکن، بن، عائله‌مندی و سنوات و همچنین پرداخت نشدن تعطیل‌کاری، جمعه‌کاری و اضافه‌کاری و نیز پرداخت نشدن عیدی بر اساس قانون وجود دارد. وی ادامه می‌دهد: این شرکت همکاری با اداره کار شهرستان همکاری خوبی ندارد و از سال ۹۶ تاکنون در ۳ نوبت به دادگستری معرفی شده است.

این مسئول اضافه می‌کند: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظایف قانونی خود را به درستی انجام داده است و رسیدگی به موضوعات مطرح شده باید از سوی مراجع قانونی پیگیری شود. در پیگیری‌های همشهری از مدیران این شرکت نتیجه‌ای به دست نیامد و کسی از این شرکت حاضر به پاسخگویی نشد.

کد خبر 444973

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha