هفته اول تیر، آغاز فصل تابستان و شروع هفته صرفه‌جویی آب، مایه حیات و سرچشمه زندگی است.

صرفه جویی در آب

با گرم شدن هوا، میزان مصرف آب مشترکان سیر صعودی می‌گیرد و به همین دلیل در این هفته مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان تهران دست به کار می‌شوند تا با اجرای برنامه‌های متعدد، فرهنگ مصرف بهینه آب را نهادینه و شهروندان را به استفاده درست و اصولی آن ترغیب کنند.
شرکت «آب و فاضلاب منطقه ۲» که در خیابان کریمخان زند قرار دارد با بیش از ۱۶۹ هزار مشترک، بخش زیادی از محدوده مناطق ۶ و۷ را پوشش می‌دهد. مسئولان این شرکت در هفته صرفه‌جویی در مصرف آب برنامه‌هایی پیش‌بینی‌کرده‌اند.  

  • شرکت آب و فاضلاب منطقه ۲ 

به گفته «سیدجلال موسویان» مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب منطقه ۲ حدود ۱۶۹هزار و ۴۹۷ مشترک این منطقه هستند که هریک از آنها با رعایت اصول مصرف آب می‌توانند قدم بزرگی در صرفه‌جویی آب در کشور بردارند. برگزاری کارگاه آموزشی با محوریت اصلاح الگوی مصرف، مهم‌ترین برنامه هفته صرفه‌جویی در مصرف آب است. موسویان می‌گوید: «این کلاس‌ها با هدف نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی در مراکز آموزشی، فرهنگی و مساجد تشکیل می‌شود و شرکت عموم در آنها آزاد است. »

کارشناسان در این کلاس‌ها حضور دارند و روش‌های استفاده بهینه آب را به شهروندان آموزش می‌دهند. «تابستانه آب به سیاق سال‌های گذشته» عنوان جشنواره‌ای است که از اول تا هفتم‌تیر هر شب در بوستان‌های مناطق اجرا می‌شود و به گفته موسویان خانواده‌ها می‌توانند در کنار برنامه‌های شاد، با روش استفاده بهینه آب و میزان مصرف استاندارد آشنا ‌شوند. اجرای نمایش در میدان‌ها و معابر اصلی و ایستگاه‌های مترو، آموزش در بازارها و بازارچه‌های محلی و نصب بیلبورد و بنرها روی عرشه پل‌های عابرپیاده با مضمون «صرفه‌جویی در مصرف آب» برنامه‌های دیگر این هفته هستند.  

کد خبر 444955

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha