همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کرد: هر سه تصفیه‌خانه فاضلاب چرم شهر تبریز که در سال‌های گذشته ایجاد شده، هم اکنون فرسوده شده و نیازمند بازسازی است.

حمید قاسمی

به گزارش ایرنا، حمید قاسمی روز شنبه گفت: با پیگیری‌های محیط زیست استان مبنی بر اصلاح و ساماندهی تصفیه‌خانه‌های مزبور، مسئولان این مجموعه مکلف هستند نسبت به اجرای برنامه عملیاتی زیست محیطی در شهرک چرم شهر اقدام کنند.

وی اظهار داشت: با تغییر مدیریت شهرک چرم شهر که پیشتر در این زمینه دچار مشکلاتی بود، در حال حاضر روند اصلاح و ساماندهی تصفیه‌خانه‌های یاد شده سمت و سوی درستی به خود گرفته است که امیدواریم در آینده این اقدام تسریع شده و تصفیه‌خانه‌های سه‌گانه شهرک با فعالیت صددرصدی خود موجب کاهش آلودگی‌ها شود.

قاسمی با اشاره به آلایندگی واحدهای مستقر در چرم شهر تبریز، اضافه کرد: هم اکنون از مجموع ۳۵۰ واحد موجود در این شهرک تنها حدود ۹۰ واحد فعال است که از میان آنها نیز تعدادی از واحدها از آلایندگی بالایی برخوردار هستند و محیط زیست با ورود سریع و به موقع نسبت به اعمال قانون در این واحدها وارد عمل شده است.

به گفته وی، در این راستا تاکنون تعدادی از واحدهای آلاینده چرم شهر تبریز جریمه، تعلیق و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با تاکید بر کمک دولت در بهبود وضعیت زیست محیطی چرم شهر تبریز، یادآوری کرد: دولت همچنان که برای چرم شهر مشهد اعتبارات مناسب و خوبی تزریق می‌کند، باید به تبریز نیز چنین توجهی داشته باشد.

چرم‌شهر تبریز به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده چرم ایران با داشتن حدود ۳۶۰ واحد و اشتغال‌زایی چهار هزار نفری، ۹۰ درصد صادرات چرم کشور را انجام می‌دهد.

این شهرک در نزدیکی روستای مایان در ۱۰ کیلومتری شمال غربی تبریز قرار دارد و ۴۵ درصد صنایع مربوط به چرم‌سازی ایران را در خود جای داده است.

چرم‌شهر تبریز در سه بخش چرم گوسفندی و بزی، گاوی و گاو میش فعال است و ظرفیت تولید سالانه ۵۰ میلیون فوت مربع چرم را دارد.

کد خبر 444945

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha